|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL212.1B2 | Eleştirel Düşünme Teknikleri | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar vermede eleştirel düşünmenin önemsemesine yardımcı olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilmek. | 2 | Eleştirel düşünme sürecini incelemek. | 3 | Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek. | 4 | Kendi inanç ve değerlerini başkalarına karşı savunmak. | 5 | Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı | | | 2 | Eleştirel Düşünme ve İlgili Temel Kavramlar | | | 3 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Değer Sıralaması, Yaşamda En Önemli Şey | | | 4 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Münazara | | | 5 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel Makale Okuma | | | 6 | Eleştirel Düşünme Süreci | | | 7 | Düşünce Elemanları İçeren Sorular | | | 8 | Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme | | | 9 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması | | | 10 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması-Dv. | | | 11 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Etkili Bilgi Okur Yazarlığı | | | 12 | Eleştirel Düşünme Etkinlikleri | | | 13 | Eleştirel düşünme aktiviteleri hemşirelik problemleri ve beyin fırtınası yöntemiyle problem çözme | | | 14 | Eleştirel Düşünme Aktiviteleri Örnekleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Semih ŞAHİNEL, Eleştirel Düşünme, 2. Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, E Kitap.
Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010.
Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008.
Yardımcı Kaynaklar:
Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Eleştirel Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı
ET: 15.02.2012, http://www.elyadal.org/index.htm
Faruk BERBER ve Ark., Düşünme ve Eleştirel Düşünme.
ET:15.02.2012, http://www.sevketkeser.net/docs/alldoc/dusunmeveelestireldusunme.pdf
Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü.
ET:15.02.2012, http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_322.pdf
Meral GÜVEN, Dilruba KÜRÜM, Ogrenme_Stilleri_Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | |
Final Sınavı | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | TOPLAM | 0 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Tartışma | 3 | 10 | 30 | Soru-Yanıt | 3 | 10 | 30 | Beyin Fırtınası | 3 | 10 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|