BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1501.01BAdalet ve KültürSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin öncelikli amacı adalet kavramının nasıl tamınlanabileceğine ve bu kavrama bağlı kültürel ve evrensel meselelere dair bir farkındalık oluşturmaktır. Adaletin bir duygu mu, vicdani bir olgu mu yoksa toplumsal bir gereklilik mi olduğu gibi sorular ders kapsamında tartışmaya açılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ahmet Bayar
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin adalet olgusuna ilişkin zengin bakış açısı kazanmaları
2Adalet olgusuna yaklaşımın geçirdiği tarihsel sürecin bilinmesi
3Adalet kavramına ilişkin geliştirilen teorilerin ve düşünürlerinin öğrenilmesi
4Kadim dinlerin adalet olgusuna yönelik öğretilerinin öğrenilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Batı – Doğu medeniyeti veya İslam medeniyeti, Hint medeniyeti gibi coğrafi, dini ve ülkesel ayrımlara tabi tutulan kültür ve medeniyetleri farklı kılan özellikler nelerdir? Medeniyetler çatışma halinde mi yoksa birbirlerini besleyen daha büyük bir insanlık çatısını oluşturan bir ilişki içerisinde midir? Adalet olgusu kültürler arasında hangi bağlamlarda benzerlik hangi bağlamlarda farklılık göstermektedir? Sayısı ve perspektifi daha da artırılabilecek bu tür sorulara ders kapsamında yanıtlar verilmeye çalışılacaktır. Ders sonunda, öğrencilerin adalet ve kültür kavramlarına ve bu üst başlıklara dâhil edilebilecek (çokkültürlülük, medeniyetler çatışması, tarihsel dönüşüm, kültürel fark, vb.) diğer kavramlara da aşina olmaları hedeflenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel Bilgilendirme
2Adalet Kavramı
3Adaletin Görünümleri
4Adalet ve Hukuk
5Tabi Hukuk ve Pozitif Hukuka Göre Adalet Kavramı
6Türk Tarihinde Türe ve Yasa Geleneği
7İslam Hukukunun Değeri: İslam Hukuku Batı Hukukuna Alternatif Olabilir mi?
8(ARA SINAV)
9Hukukun Üstünlüğü ve Türkiye
10Doğu-Batı Ayrımı
11Kadın-İslam-Devlet Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım
12Kimlik Kavramı ve Yetersizlikleri Kadınlar ve Ulus
13Modernin Cinsiyeti Türk Modernleşmesi Üzerine Çalışmalarda Gözden Kaçırılan Yönler
14Medeniyetler Çatışması mı?” (Final Sınavı)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anıl Çeçen(1993). “Adalet Kavramı- Adalet Kavramının Göreliliği Üzerine Bir Deneme” Ankara: Gündoğan Yayınları,.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13221221212
ÖÇ23221221212
ÖÇ33321221214
ÖÇ43111111212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek