BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0503.2Sosyal Hareketler (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi)Seçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Ortaya çıkmış toplumsal hareketleri, nedenlerini, gelişim aşamalarını ve sonuçlarını analiz etmek ve bu bağlamda makale kitap çalışmalarına hazırlanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal teoriler çerçevesinde toplumsal hareketleri kavrama
2Ortaya çıkış gerekçelerini ve çözüm önerilerinin tartışılması
3Toplumsal hareketler çerçevesinde toplumsalı yorumlayabilmek
4Eski ve yeni olarak adlandırılan toplumsal hareketlerin dünyadaki konumlanışının ve Türk toplumdaki yansımalarının analizi
5Eski ve yeni olarak adlandırılan toplumsal hareketlerin dünyadaki konumlanışının ve Türk toplumdaki yansımalarının analizi
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere sosyal hareketlere ilişkin temel kavramlar, kuramlar ve dinamikler aktarılacaktır. Göç, kimlik, küreselleşme, sosyal değişme, feminizm, çevrecilik ile sosyal hareketler arasındaki etkileşim incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toplumsal örgütlenme ve siyasete etkisi
2Toplumsal örgütlenme, mobilizasyon ve toplumsal hareketler
3Sivil toplum kuruluşları ve siyaset
4Toplumsal aktörler ve siyasal gündemin belirlenmesi
5Kamuoyunun oluşumu ve rolü
6Siyaset ekseninde kamusal alan- özel alan ayrımı
7"eski toplumsal hareketler olarak tanımlanan hareketler
8yeni toplumsal hareketler olarak tanımlanan hareketler
9vize
10Siyasal bağlamda toplumsal hareketler
11Siyasal bağlamda toplumsal hareketler
12Çevre bağlamında toplumsal hareketler
13Çevre bağlamında toplumsal hareketler
14Kadın hareketleri
15Kadın hareketleri
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkdoğan, O., 2004; Sosyal Hareketlerin Sosyolojisi, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul. Arrighi, G; Hopkins T.K. ve Wallerstein I.,1995; Sistem Karşıtı Hareketler, İstanbul. Çetinkaya, D. (der.), 2008; Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim, İletişim Yayınları, İstanbul. Çayır, K. (Haz). 1999; Yeni Sosyal Hareketler, Kaknüs Yayınları, İstanbul. Martin, W.G. 2008; Toplumsal Hareketler 1750-2005, Versus Kitap, İstanbul. Tilly, C., 2004; Toplumsal Hareketler, Babil Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek