BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1204.1B2Farmakoloji ve Akılcı İlaç KullanımıSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Akılcı ilaç tedavisi ilkelerinin öğrenilmesi
2kişisel-ilaç seçimi ilkelerinin öğrenilmesi
3Klinik farmakoloji konularında öğrencilerin seminer hazırlamaları ve akran eğitimi
4Gebeler, çocuklar, yaşlılar gibi hassas populasyonlarda ilaç kullanım özellikleri
5Kronik hastalıklarda ilaç kullanımı
6Hastaya anlayabileceği bir dille ilaç kullanımı ile ilişkili bilgilerin aktarılması
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Akılcı ilaç kullanımı ilkeler, Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı, Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları, Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı, Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları, Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller, Reçete çeşitleri, Reçete yazmanın genel ilkeleri, Yanlış reçete örnekleri, Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı, Gebelerde akılcı ilaç kullanımı, Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri
2 Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri
3Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı
4Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları
5Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri
6Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı
7 Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları
8ara sınav
9 Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller
10Reçete çeşitleri
11 Reçete yazmanın genel ilkeleri
12 Yanlış reçete örnekleri
13 Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı
14Gebelerde akılcı ilaç kullanımı
15Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı
16Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 2-Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 3-Goodman&GilmanTedavinin Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek