BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OP213.1B2Davranış BilimleriSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İnsanı biyo- psiko- sosyal boyutlarıyla bir bütün olarak tanımak ve değerlendirmek, insan davranışının tanınması ve bunun hem sağlık, hem de hastalık durumundaki özelliklerinin bilinmesi, hasta ilişkisindeki etkileşimi en olumlu, en verimli, en yaratıcı biçimde şekillendirip yürütmek, bunun için davranış bilimlerini öğrenmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Davranış bilimlerinin tanımı, davranış bilimlerini oluşturan disiplinler ve temel kavramları bilir.
2Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir.
3Ödev vermek suretiyle öğreenilen bilgini teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulama imkanı sunabilir.
4Toplumla ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümzüle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilir.
5Elde edilen sonuçlara göre teori ve metodları yeniden yorumlayabilr ve ilişkilendirebilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Davranış düzlemi, statü, Sosyal etki önemi kaynağı ve sosyal etki türleri, Tutum önemi bileşenleri işlevleri tutumların yapısal özellikleri oluşumu, Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler,Algılama algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler, Öğrenme işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları, İkna ikna süreci ve ikna teknikleri, Güdüleme güdüleme süreci teorileri ve yönetilmesi, Stres stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetimi, İletişim unsurları ve türleri, Grup yapısı gruplardaki davranışları, Kültür ve kültür çeşitleri özellikleri, Örgüt kültürü, Örgütlerde rol davranışı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Davranış düzlemi , statü
2Sosyal etki önemi kaynağı ve sosyal etki türleri
3Tutum önemi bileşenleri işlevleri tutumların yapısal özellikleri oluşumu
4Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler
5Algılama algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler
6Öğrenme işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları
7İkna ikna süreci ve ikna teknikleri
8Arasınav
9Güdüleme güdüleme süreci teorileri ve yönetilmesi
10Stres stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetimi
11İletişim unsurları ve türleri
12Grup yapısı gruplardaki davranışları
13Kültür kültür çeşitleri özellikleri
14Örgüt kültürü
15Örgütlerde rol davranışı
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Davranış Bilimleri, Önder BARLI, BizimBüroBasımevi, Ankara, 2007 - Davranış Bilimleri, Feyzullah EROĞLU, Beta, İstanbul, 2004
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav0100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı0100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10110
Soru-Yanıt10110
Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek