BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KP209.3BToplam Kalite YönetimiSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Tuğba YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Kalite kavramını tanımlamak
2Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak
3Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak
4Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak
5Toplam kalite yönetimi uygulamalarını tartışmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri Toplam kalite yönetimi araçları Toplam kalite yönetimi uygulamaları Kalite Kontrol çemberleri işleyişi Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi Toplam kalite yönetimi başarı koşulları Toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler Türkiye’de toplam kalite yönetimi Kalite uygulamalarında kalite ödülleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kalite Kavramı
2Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları
3Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite İle İlgili Kavramlar
4Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı
5TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları
6TKY Felsefesi ve standartların Gelişimi
7Ara Sınav
8TKY’nin Uygulanma Süreci
9Kalitenin Öncüleri
10TKY Araçları ve Teknikleri I
11TKY Araçları ve Teknikleri II
12Kaliteyi Artırma Faaliyetleri
13Kalite Yönetim Sistemi
14Kalite Kültürü, TKY ve Etik Kaliteli Zaman, Yaşam Kalitesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1533444435444443
ÖÇ2433444334454434
ÖÇ3434433434544444
ÖÇ4344444445544434
ÖÇ5355344445545344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek