Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KP209.3B | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Tuğba YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kalite kavramını tanımlamak | 2 | Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak | 3 | Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak | 4 | Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak | 5 | Toplam kalite yönetimi uygulamalarını tartışmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri Toplam kalite yönetimi araçları Toplam kalite yönetimi uygulamaları Kalite Kontrol çemberleri işleyişi Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi Toplam kalite yönetimi başarı koşulları Toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler Türkiye’de toplam kalite yönetimi Kalite uygulamalarında kalite ödülleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalite Kavramı | | | 2 | Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları | | | 3 | Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite İle İlgili Kavramlar | | | 4 | Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı | | | 5 | TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları | | | 6 | TKY Felsefesi ve standartların Gelişimi | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | TKY’nin Uygulanma Süreci | | | 9 | Kalitenin Öncüleri | | | 10 | TKY Araçları ve Teknikleri I | | | 11 | TKY Araçları ve Teknikleri II | | | 12 | Kaliteyi Artırma Faaliyetleri | | | 13 | Kalite Yönetim Sistemi | | | 14 | Kalite Kültürü, TKY ve Etik
Kaliteli Zaman, Yaşam Kalitesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|