Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1401.1B | İletişim | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, iletişim ve önemini, iletişim kurma yolları, engel ve problemleri, iletişim türleri ve modelleri, örgütsel iletişimin anlamı ve işlevleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. F.Betül KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramlarını tanır. | 2 | İletişimde çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygular. | 3 | Eğitim kurumlarında iletişimin neden önemli olduğunu kavrar. | 4 | Öğrenci öğretmen arasında etkili iletişim kurmanın önemini farkeder. | 5 | Etkili iletişim becerileri geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kişilerarası İletişim, insan ilişkilerinde en önemli ve yadsınamaz konulardan biridir. Kişilerin hedeflerine ulaşmaları gerek özel, gerekse iş hayatında doğru iletişim kurmaları ile mümkündür. Doğru iletişim kurmak, öncelikle benlik tanıma, doğru kanalları seçebilme, etkili iletişim tekniklerini ve beden dilini doğru kullanmakla olasıdır. Kişilerarası iletişim, iletişim kurulan kişileri değerlendirerek varılan yargıya göre davranma sanatı olarak da tanımlanmaktadır. Buna dayanarak, kişilerarası iletişim dersinde sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerinin sentezlenmesiyle hedeflenen noktaya nasıl varılabileceğinin incelikleri işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve yıllık ders programı | | | 2 | Kişilerarası İletişimin Öğeleri | | | 3 | Algılama Süreçleri ve Aşamaları | | | 4 | Dinleme Aşamaları ve Biçimleri | | | 5 | Dinleme Yetisinin Geliştirilmesi | | | 6 | Sözlü ve Sözsüz Mesajlar | | | 7 | Algılama Teorileri | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Kişilerarası İletişimde Çatışmalar | | | 10 | Beden Dili / Proje sunumları | | | 11 | Kişisel İmaj/ Etkili İletişimProje sunumları | | | 12 | Kültürlerarası İletişim Proje sunumları | | | 13 | Kişilerarası iletişimde Güç OdaklarıProje sunumları | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|