Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG114.3B | Çocuk Hakları ve Koruma | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk haklarını ve çocuğun korunmasını sağlayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Zeynep MUŞTU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocukların haklarını bilir. | 2 | Çocuk istismar ve ihmalini bilir. | 3 | Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilmek. | 4 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilmek. | 5 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilmek. | 6 | Riskli gruplarda yer alan çocukların özelliklerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları, çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma, çocuk ihmal ve istismarı, çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, çocuk hakları ve korunması konusunda yapılan çalışmalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları | | | 2 | Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları | | | 3 | Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma | | | 4 | Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma | | | 5 | Çocuk ihmal ve istismarı | | | 6 | Çocuk ihmal ve istismarı | | | 7 | Çocuk ihmal ve istismarı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler | | | 10 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler | | | 11 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama | | | 12 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama | | | 13 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama | | | 14 | Çocuk hakları ve korunması konusunda yapılan çalışmalar | | | 15 | Çocuk hakları ve korunması konusunda yapılan çalışmalar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı
Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara
Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 18 | 2 | 36 |
Bireysel Çalışma | 18 | 2 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|