BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇG114.3BÇocuk Hakları ve KorumaSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çocuk haklarını ve çocuğun korunmasını sağlayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. S. Melek OKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Çocukların haklarını bilir.
2 Çocuk istismar ve ihmalini bilir.
3 Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilmek.
4 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilmek.
5Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilmek.
6Riskli gruplarda yer alan çocukların özelliklerini açıklar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları, çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma, çocuk ihmal ve istismarı, çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, çocuk hakları ve korunması konusunda yapılan çalışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları
2 Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları
3Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma
4Çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma
5 Çocuk ihmal ve istismarı
6 Çocuk ihmal ve istismarı
7 Çocuk ihmal ve istismarı
8Arasınav
9Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler
10Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler
11 Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
12 Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
13 Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
14Çocuk hakları ve korunması konusunda yapılan çalışmalar
15Çocuk hakları ve korunması konusunda yapılan çalışmalar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım18236
Bireysel Çalışma18236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek