Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇG209.4B | Çocuk Koruma ve Bakım Sistemleri | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin çocukların korunmasına ilişkin politikaları, çocuk koruma ve bakım sistemlerini öğrenmeleri, sorgulamaları, çeşitli çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. S. Melek OKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuklara ilişkin sosyal politika gereksinimini tartışır. | 2 | Çocuklara ilişkin mevzuatı listeler. | 3 | Türkiyedeki çocuk koruma ve bakım sistemini değerlendirir. | 4 | Farklı çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçlarını sıralar. | 5 | Çocuk hakları konusunda çalışan kuruluşları tanıyabilme. | 6 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilme. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çocuklara ilişkin politika gereksinimi, çocuklara ilişkin mevzuat, Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi, korunma ihtiyacı içerisindeki çocuk grupları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri. | | | 2 | Çocuğun değeri ve çocuklara ilişkin politika gereksinimi. | | | 3 | Çocuklara ilişkin mevzuat. | | | 4 | Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-1 | | | 5 | Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-2 | | | 6 | Çocuğun değerlendirilmesi. | | | 7 | Çocukla görüşme. | | | 8 | Arasınav (vize) haftası | | | 9 | İhmal-istismar mağduru çocuklar. | | | 10 | Çalışan çocuklar. | | | 11 | Göçmen/mülteci çocuklar | | | 12 | Suça sürüklenen çocuklar | | | 13 | Engelli çocuklar | | | 14 | Çocuklarla rehabilitasyon çalışmaları | | | 15 | Refakatsiz sığınmacı çocuklara yönelik hizmetler. | | | 16 | Yılsonu (final) sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
K1. Erbay, E. (2013). Çocuk hakları (1. Baskı). Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul. K2. Sheafor, B.W. & Horejsi, C.J. (2014). Sosyal hizmet uygulaması temel teknikler ve ilkeler (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K3. Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K4. Yazıcı, E. (2020). Çocuk koruma ve sosyal hizmet (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K5. Öztürk, A.B. (2009). Çocuğun cinsel istismarı ve aileyle çalışma. Toplum ve sosyal hizmet, 20(2), 89-98. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|