 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS0701.13 | Basketbol (Spor Bilimleri Fakültesi) | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Toplu topsuz bireysel teknikleri uygulanacak, bireysel hücum ve savunma geliştirilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | DR.Öğretim Üyesi ÖZTÜRK AĞIRBAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Basketbol ile ilgili temel konuların öğretim |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | 1. Fizyolojik açıdan basketbol 2. Alçak ve yüksek top sürme,stance 3. Sol-sağ turnikenin kademeli öğretimi ve her açıdan turnike,savunma kayma adımları 4. Şutun analizi,hazırlığı ve kademeli öğretimi,topsuz oyuncu savunması 5. Önden el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike şut teknikleriyle birleşik öğretimi,toplu oyuncu savunması 6. Bacak arasında el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike ve şut teknikleriyle birleşik öğretimi 7. Arkadan alarak el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike ve şut teknikleriyle birleşik öğretimi,guard savunması 8. Ara sınav 9. Reversle el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike ve şut teknikleriyle birleşik öğretimi, forvet savunması 10. Beceri geliştirme drilleri,post savunması 11. Box-out,rebound.Alçak post savunması 12. Hücum reboundu,yüksek post savunması 13. Savunma reboundu, katlar 14. Katlar ve kat savunması 15. Genel Çalışma Modelleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fizyolojik açıdan basketbol | | | 2 | Alçak ve yüksek top sürme,stance | | | 3 | Sol-sağ turnikenin kademeli öğretimi ve her açıdan turnike,savunma kayma adımları | | | 4 | Şutun analizi,hazırlığı ve kademeli öğretimi,topsuz oyuncu savunması | | | 5 | Önden el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike şut teknikleriyle birleşik öğretimi,toplu oyuncu savunması | | | 6 | Bacak arasında el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike ve şut teknikleriyle birleşik öğretimi | | | 7 | Arkadan alarak el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike ve şut teknikleriyle birleşik öğretimi,guard savunması | | | 8 | Reversle el ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike ve şut teknikleriyle birleşik öğretimi, forvet savunması | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Beceri geliştirme drilleri,post savunması | | | 11 | Box-out,rebound.Alçak post savunması | | | 12 | Hücum reboundu,yüksek post savunması | | | 13 | Savunma reboundu, katlar | | | 14 | Katlar ve kat savunması | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hal Wissel, 1994, Basketball Steps to Success, Human Kinetiks, Springfield, Musssachustts • Coach Morgan Wootten and Patrick Smith, 1990, De Matha High School Offensive Notebookü • Dean Smith, 1981, Basketball ultiple Offense and Defense Prentice- Hal.inc, New Jersey • Bob Murrey, 1999, USA Coaches Clinics Instant Review Basketball Notebook, Volume 9, Saqumore Publishing. Inc, Champaingn • Dan Peterson, 1979, Basket Essenziale, Italia • Roger Haun, 1985, Portfolio of Basketball Drills From College Coaches, Parker Publishing Co.Inc, West Nyack, N.Y • Tom Reiter, 1998, Basketball’s Offensive Set, Masters Press. • Jack Donohue, 1998, The New Option Offense for Winning Basketball, Leisure Press, Champaign IlliroisTürkiye Basketbol Federasyonu, Rüştü Yüce Eğitim Merkezi, 1998-1999 Basketbol Teknik Bülteni, sayı 1,2,3,4,5,6,7,8,9. • Rainer Martens, 1998, Başarılı Antrenörlük, Çev: Beyaz Yayınları • Uluslararası Antrenör Gelişim Semineri Notları, 25-29 Mayıs 1997 Antalya • Antrenör Geliştirme
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
|
|