Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HK209.2B2 | Kırsal Alan Düzenlemesi | Seçmeli | 2 | 3 | 0 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere; Kırsal toprak düzenlemesinin kavram ve yöntemlerine ilişkin temel bilgi birikimini vermek ve İlgili mevzuat bağlamında uygulama becerisi kazandırmaktır.Toprak düzenleme çalışmalarında CBS’den yararlanma becerisi kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Muhammed Ali AYTEMÜR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler Kırsal Toprak Düzenlemesi uygulama ilkelerini ve kavramlarını kavrar. | 2 | Öğrenciler Kırsal Toprak Düzenlemesi ile ilgili yasalar uyarınca Arazi Toplulaştırması Uygulamasını tasarlarlar. | 3 | Öğrenciler parselasyon dağıtımlarını ve Arazi Toplulaştırma Uygulamasını baştan sona çözerler. | 4 | Öğrenciler Kırsal Toprak Düzenlemesi ile ilgili yasa ve yönetmelikleri kavrarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toprak düzenleme çalışmalarında CBS’den yararlanma becerisi kazandırmak. Kırsal toprak düzenlemesi uygulamalarının bilgi sistemi temelinde ele alınması. Arazi ve coğrafi bilgi sistemlerine konu bağlamında genel yaklaşım. Kırsal toprak düzenleme faaliyetleri, aktörleri ve bilgi kullanımı ve işlem adımlarının coğrafi bilgi sistemi tasarımında ele alınması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders Hakkında Genel Bilgiler | | | 2 | Arazi Toplulaştırmasına Giriş | | | 3 | Arazi Toplulaştırması | | | 4 | Arazi düzenlemesi Projelerindeki Faaliyetler | | | 5 | Ön etütlerin Yapılması | | | 6 | Planlama Aşamaları | | | 7 | Projelendirme Aşamaları | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Projelendirme Aşamaları | | | 10 | Uydulama Aşamaları | | | 11 | Uygulama Aşamaları | | | 12 | Toprak Endeksi Tesbiti | | | 13 | Örnek Projeler | | | 14 | Örnek Projeler | | | 15 | Örnek Projeler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kentsel Alanların Düzenlenmesinde İmar Planı Uygulama Teknikleri, Editör: Doç. Dr. Tahsin YOMRALlOĞLU, (Jefod) Jeodezi ve Fotogrametri Derneği Yayın No: 1
Kadastro Bilgisi Kitabı, Prof. Dr. Türkay TÜDEŞ -Doç. Dr. Cemal BIYIK, 2. Baskı, 1997 , KTÜ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|