Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HK116.1B2 | Bölge Şehir Planlama | Seçmeli | 1 | 2 | 0 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Şehir planlamadaki gelişimi açısından ülkemizdeki durumun kavranması, bu gelişimi yönlendiren süreçler, planlama, uygulama ve uygulama problemleri. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hazel YURTSEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kentleşme olgusunu, olumlu ve olumsuz yönlerini ve temel kentleşme kuramlarını kavrayacaklar | 2 | Kent fiziksel formlarının ve arazi kullanımlarının farkına varabilecekler | 3 | Kentsel problemleri anlayabilecekler | 4 | İmar planını değerlendirebilme ve okuyabilme yeteneğini kazanabilecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ülke, bölge ve kent planlaması kavramlarının tanımı. Yerleşmeler sistemi. Yerleşmelerin ve planlamanın evrimi. Arazi kullanımı ve planlama ilkeleri. Türkiye'de kent planlama süreci ve yasal dayanakların irdelenmesi. Parsellemede sosyo-ekonomik ölçütler ve proje standartları planlama sürecinde ölçme ve haritacılık hizmetleri ve işlevi. Uygulamalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kent, Kentleşme, Kentleşmeninin kısa tarihçesi.
| | | 2 | Türkiye'de Kentleşme, kentleşmenin getirdiği sorunlar.
| | | 3 | Planlama yaklaşımları ve gelişimi; geleneksel planlama yaklaşımı, geniş kapsamlı planlama yaklaşımı.
| | | 4 | Ulaşım Yerleşim ilişkileri, yel-kent dokusu ilişkisi
| | | 5 | Konut alanlarının planlanması, konut alanları yer seçim ilişkileri, konut alanlarının yer seçimini etkileyen etmenler.
| | | 6 | Türkiye'de planlama (imar) kurumu, planlama ilkeleri, planlamayı etkileyen etmenler.
| | | 7 | Planlamaya etki eden doğal ve yapay etmenler.
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Türkiye'de İmar Kurumu ve Sorunları, Planlama kademelenmesi, imar planı elde yolları.
| | | 10 | İmar planı düzenleme araçları, yapılanma koşulları ve konuya ilişkin uygulama.
| | | 11 | Ayrık nizam yapılanma koşulları, örnek imar durumları üzerinden değerlendirme ve konuya ilişkin uygulama.
| | | 12 | Ödev; imar planı terimleri, yapı nizamları, örnek parselasyon düzenlemesi.
| | | 13 | Bitişik nizam yapılanma koşulları, örnek imar durumları üzerinden değerlendirme ve konuya ilişkin uygulama.
| | | 14 | Blok nizam yapılanma koşulları, örnek imar durumları üzerinden değerlendirme, konuya ilişkin uygulama.
| | | 15 | İmar planı uygulama sorunları.
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yıldız F. İmar Bilgisi, Nobel kitabevi, 10. Basım 2016. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|