BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HK116.1B2Bölge Şehir PlanlamaSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Şehir planlamadaki gelişimi açısından ülkemizdeki durumun kavranması, bu gelişimi yönlendiren süreçler, planlama, uygulama ve uygulama problemleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hazel YURTSEVER
Öğrenme Çıktıları
1Kentleşme olgusunu, olumlu ve olumsuz yönlerini ve temel kentleşme kuramlarını kavrayacaklar
2Kent fiziksel formlarının ve arazi kullanımlarının farkına varabilecekler
3Kentsel problemleri anlayabilecekler
4İmar planını değerlendirebilme ve okuyabilme yeteneğini kazanabilecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ülke, bölge ve kent planlaması kavramlarının tanımı. Yerleşmeler sistemi. Yerleşmelerin ve planlamanın evrimi. Arazi kullanımı ve planlama ilkeleri. Türkiye'de kent planlama süreci ve yasal dayanakların irdelenmesi. Parsellemede sosyo-ekonomik ölçütler ve proje standartları planlama sürecinde ölçme ve haritacılık hizmetleri ve işlevi. Uygulamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kent, Kentleşme, Kentleşmeninin kısa tarihçesi.
2Türkiye'de Kentleşme, kentleşmenin getirdiği sorunlar.
3Planlama yaklaşımları ve gelişimi; geleneksel planlama yaklaşımı, geniş kapsamlı planlama yaklaşımı.
4Ulaşım Yerleşim ilişkileri, yel-kent dokusu ilişkisi
5Konut alanlarının planlanması, konut alanları yer seçim ilişkileri, konut alanlarının yer seçimini etkileyen etmenler.
6Türkiye'de planlama (imar) kurumu, planlama ilkeleri, planlamayı etkileyen etmenler.
7Planlamaya etki eden doğal ve yapay etmenler.
8Arasınav
9Türkiye'de İmar Kurumu ve Sorunları, Planlama kademelenmesi, imar planı elde yolları.
10İmar planı düzenleme araçları, yapılanma koşulları ve konuya ilişkin uygulama.
11Ayrık nizam yapılanma koşulları, örnek imar durumları üzerinden değerlendirme ve konuya ilişkin uygulama.
12Ödev; imar planı terimleri, yapı nizamları, örnek parselasyon düzenlemesi.
13Bitişik nizam yapılanma koşulları, örnek imar durumları üzerinden değerlendirme ve konuya ilişkin uygulama.
14Blok nizam yapılanma koşulları, örnek imar durumları üzerinden değerlendirme, konuya ilişkin uygulama.
15İmar planı uygulama sorunları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldız F. İmar Bilgisi, Nobel kitabevi, 10. Basım 2016.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Ev Ödevi122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1111443
ÖÇ2111433
ÖÇ3111325
ÖÇ4111324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek