|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | LVS211.1B2 | Hayvan Refahı | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Hayvan Refahı ve önemi, AB ve Türkiye’de hayvan refahının tarihsel süreci, Refah standartları, Bazı AB ülkelerinde hayvan refahı uygulamaları, Hayvan refahı-verim ilişkileri, Hayvan refahı ve taşıma Organik hayvancılıkta hayvan refahı, Tüketicinin hayvan refahına bakış açısı ve ürün kalitesi konularında temel kavramları ve konuları anlayabilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | - | Öğrenme Çıktıları | 1 | Refah ölçütlerine bağlı olarak, olası yetiştirme, barındırma, bakım ve besleme sorunlarını analiz eder | 2 | Hayvancılık işletmelerinde refah, sağlık-koruma uygulamalarını değerlendirir, yönetir | 3 | Hayvan refahıyla ilgili kavram, standart ve mevzuatı bilir ve uygular | 4 | Hayvan refahının işletmelerde verime olan etkisini belirler |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hayvan refahının, hayvan sağlığı ve sürdürülebilirlik üzerindeki önemi, refah-verim özellikleri arasındaki ilişkiler, refah ölçütleri Avrupa Birliği ve Türkiye’de refah uygulamaları ve yasal düzenlemeler, refah ve stres arasındaki ilişkilerin irdelenmesi ve kavratılmasıdır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hayvan Refahı: Tanımı ve Önemi | | | 2 | Hayvancılıkta Etik Kurallar ve Hayvan Hakları | | | 3 | Etlik Piliç Yetiştiriciliğinde Refah | | | 4 | Yumurta Tavukçuluğunda Refah | | | 5 | Kanatlı Yetiştiriciliğinde Refah Ölçütleri ve Değerlendirilmesi | | | 6 | Avrupa Birliği ve Türkiye’de Kanatlı Refahı Uygulamaları | | | 7 | Küçükbaş Hayvancılıkta Refah | | | 8 | Küçükbaş Hayvanlarda Sağlık Koruma ve Refah | | | 9 | Küçükbaş Hayvanlarda Barındırma, Taşıma, Kesim ve Hayvan Refahı İlişkileri | | | 10 | Avrupa Birliği ve Türkiye’de Küçükbaş Hayvan Refahı Uygulamaları | | | 11 | Büyükbaş Hayvancılıkta Refah | | | 12 | Büyükbaş Hayvanlarda Sağlık Koruma ve Refah | | | 13 | Büyükbaş Hayvanlarda Barındırma, Taşıma, Kesim ve Hayvan Refahı İlişkileri | | | 14 | Avrupa Birliği ve Türkiye’de Büyükbaş Hayvan Refahı Uygulamaları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Cengiz, F. 2006; Hayvan Davranışları, Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları
Rollin, B.E. 1995. Farm Animal Welfare, Iowa State University Pres. USA. Grandin, T. 2005. Livestock Handling and Transport 3rd Edition, USA. Broom D. (1998). – Psychological indicators of stress and welfare. In Ethics, welfare, law and market forces: the veterinary interface (A.R. Michell & R. Ewbank, eds). Universities Federation for Animal Welfare, Wheathampstead, 167-175. Grant D.I. (1998). – Perceived and actual welfare issues: companion animals. In Ethics, law and market forces: the veterinary interface (A.R. Michell & R. Ewbank, eds). Universities Federation for Animal Welfare, Wheathampstead, 107-111. International Companion Animal Conference (2004). –Where the international companion animal welfare conference came from. www.icawc.org/history.html (accessed on 4 August 2005). Moberg, G.P. and Mench, J.A., 2000. The Biology of Animal Stress, Basic Principles and İmplication for Animal Welfare, CAB Publishing, ISBN 085199359-1. Anon, 2000. The Welfare of Chickens Kept for Meat Production (Broiler). Özcan, T., 2010. Hayvan Deneyleriyle İlgili Mevzuat, Deney Hayvanları Kullanım Kursu Kitabı, E.Ü. Hayvan Deneyleri Yerel Etik Kurulu, Bornova, İzmir. Yılmaz, R., 2010. Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanları Kullanım Kursu Kitabı, E.Ü. Hayvan Deneyleri Yerel Etik Kurulu, Bornova, İzmir. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ2 | | | | | | | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|