Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | LVS210.6B3 | Büyükbaş ve Küçükbaş Hayvan Yetiştiriciliği | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Büyükbaş hayvancılığın Türkiye’deki durumu, süt sığırcılığı ve sığır besiciliğinin insan beslenmesi açısından önemi ve yetiştirme teknikleri ile karlı bir yetiştiriciliğin temel öğelerini öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Süt sığırcılığı ve besicilik konusunda detaylı bilgiye sahip olur. | 2 | Süt sığırcılığı veya besicilik işletme planını kendi başına yapar. | 3 | Sığırcılığın insanlara sağladığı faydaları bilir. | 4 | Hayvancılıkta kayıt tutmanın önemini anlar. | 5 | Buzağıların bakımı konusunda bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sığırın tanımı ve zoolojik sistemdeki yeri, dünyada ve Türkiye’ de hayvancılığın durumu, sığır ırkları, sığırların dış görünüşe göre sınıflandırılması, sığırlarda üreme ve döl verimi, sığırların bakım ve beslenmesi, süt üretimi ve sağım, sığır besiciliği ve önemli sığır hastalıkları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sığırcılığın Önemi ve Türkiye ve Dünyada Sığırcılık | | | 2 | Sığırlarda Tip Kavramı, Et Tipi, Süt Tipi, Kombine Verim Tipi | | | 3 | Yerli ve Kültür Irkı Sığırlar | | | 4 | Sığır Yetiştirmede Etkili Faktörler | | | 5 | Sığırcılıkta İşletme Tipleri | | | 6 | Sığır Islahı | | | 7 | Kuruya Çıkarma, Kızgınlık ve Aşım | | | 8 | Ahırların Planlanması | | | 9 | Memenin Anatomisi | | | 10 | Memede Sütün Oluşumu ve Laktasyon | | | 11 | Sağım ve Sağım Şekilleri | | | 12 | Kayıt Tutma | | | 13 | Buzağı ve İkame Düvelerin Beslenmesi | | | 14 | Sığır Besisi, Sağlık Koruma ve Organik Süt Sığırı Yetiştiriciliği ve Organik Besicilik | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özhan, M., Tüzemen, N., Yanar, M. 2009; Büyükbaş Hayvan Yetiştirme Ders Notları, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | | | | | | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|