BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS0502.2Metin İncelemesi/Roman ve Hikaye Teorisi (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi)Seçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Edebiyat sanatı ile edebiyat biliminin ne olduklarını ve farklarını öğretmek, edebî eserin ne olduğu ve nasıl teşekkül ettiğini göstermek, edebiyat teorisinin neden gerekli olduğunu ve ne olduğunu ifade etmek, edebiyatın diğer sosyal disiplinlerle nasıl bir ilişki içerisinde olduğuna temas etmek, edebî esere yaklaşım tarzlarını (eser/yazar/okur merkezli yaklaşımları) tanıtmak ve nihayet bu teorik bilgileri metin incelemelerinde uygulayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Edebî eserin sanat ve güzellik bakımından mahiyetini ayırt edebilme.
2Edebiyat bilimi ile edebiyat sanatı farkından haberdar olabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Sanat/güzellik ve edebiyat sanatı, edebî eser, edebiyatın fonksiyonu, edebiyat bilimi ve mahiyeti, edebiyat teorisi, edebiyat tarihi ve sosyolojisi, edebî eser inceleme metotları, şiir çözümleme metotları, eser/sanatçı/okur merkezli kuramlar ve örnek metin incelemeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Güzel ve güzellik; insan ve sanat.
2Sanatkâr, estetik, edebiyat ve diğer sanatlar.
3Edebiyat nedir, edebî eser nedir, edebiyatın fonksiyonu.
4Edebiyat bilimi.
5Edebiyat teorisi nedir.
6Edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi.
7Edebiyat biliminin kaynakları.
8ara sınav
9Edebî eser inceleme yöntemleri.
10Roman kavramı ve roman çözümleme yöntemleri.
11Toplumu öne çıkaran kuramlar.
12Sanatçıyı öne çıkaran kuramlar.
13Eseri öne çıkaran kuramlar.
14Okur merkezli kuramlar.
15final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Philip, Stevick. 1988. Roman Teorisi, Çev. Doç. Dr. Sevim Kantarcıoğlu, ss.396, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. R. Wellek-A. Warren. 1983. Edebiyat Biliminin Temelleri, Çev. Prof. Dr. Ahmet Edip Uysal, ss. 480, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Roland Bourneur-Real Quellet. 1989. Roman Dünyası ve İncelemesi, Çev. Doç. Dr. Hüseyin Gümüş, ss. 209, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. Berna M. 1988. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, ss. 296, Cem Yayınevi, İstanbul.İsmail Ç. 2008. Edebiyat Sanatı ve Bilimi, ss. 389, Akçağ Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek