|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YRL212.8B2 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini, gelişimi ve ilkeleri; aday bulma, seçme ve yerleştirme süreçleri; personel planlaması ve değerlendirilmesi sürecinin işleyişi; İş analizi, iş etüdü ve iş tasarımı faaliyetleri; kariyer kavramı ve kariyer yönetimi süreci, Eğitim planlaması, uygulaması ve değerlendirilmesi süreçlerinin işleyişi ; Oryantasyon süreci, konularında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu süreçlerde uygulama becerisini kazanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. İnci SEÇKİN AĞIRBAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri, gelişimi ve ilkelerini kavrayabilme | 2 | İş analizi,İş etüdü ve İş tasarımı süreçlerini kavrayabilme, | 3 | Performans analizi ve ücret sistemleri hakkında bilgi sahibi olur | 4 | personel seçme ve seçilen personelin işe başlatılması ile ilgili süreçlere hakim olur | 5 | bireysel düzeyde kariyer planlaması yapar. | 6 | Oryantasyon , işbaşı ve iş dışı eğitim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi, İş analizi, İnsan kaynakları planlaması, Personel bulma ve seçme, Oryantasyon, personel eğitimi, Kariyer yönetimi, Performans değerleme, ücret yönetimi, iş değerlemesi, disiplin | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İnsan kaynakları yönetimine genel bir bakış; tanımı, işlevleri, tarihsel gelişimi ve ilkeleri | | | 2 | Personel planlama süreci; personel planlamasının amaçları, aşamaları, değerlendirilmesi, planlamayı etkileyen çevresel faktörler | | | 3 | İş analizi,İş etüdü, iş tasarımı | | | 4 | Personel seçimi; aday toplama, seçim, CV ve mülakat örnekleri | | | 5 | Personelin geliştirilmesi; eğitim ihtiyaçlarının saptanması, eğitim planı, eğitim uygulanması, eğitimin değerlendirilmesi | | | 6 | İşe alıştırma | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Performans Yönetimi ve performans değerlendirmesi | | | 9 | Ücret sistemleri, Ücretlerin oluşumunu etkileyen dış faktörler, ücret tasarımı, | | | 10 | İş değerlemesi, İş değerlemesi yöntemleri | | | 11 | Çalışma ilişkilerinin düzenlenmesi; sendikalaşma ilkeleri, sendikal faaliyetler, toplu pazarlık | | | 12 | İş sağlığı ve güvenliği | | | 13 | disiplin, örgütlerde disiplin süreci | | | 14 | Ödül ve ceza sistemi | | | 15 | Ödül ve ceza sistemi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Dursun BİNGÖL İnsan kaynakları yönetimi; beta yayıncılık (2014) DERS ARAÇLARI: Yazı tahtası, Bilgisayar ve Projeksiyon cihazı. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|