Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1401.1B2 | İletişim | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, iletişim, iletişim türleri ve modelleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramayı ve etkin iletişim kurma becerileri kazandırmayı sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. İnci SEÇKİN AĞIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramını tanımlayabilecek, iletişimin temel özelliklerini açıklayabilecek,kültürel yaşam, öğrenme ve dil arasındaki ilişkileri kavrayacak, | 2 | Öğrenciler organizasyonlardaki iletişim şekillerini değerlendirebilecektir.
. | 3 | Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | Öğrenciler etkili iletişimle bağlantılı engelleyici faktörleri değerlendirebilecektir. | 5 | İletişimin işlevi, amacı ve uygulanması konusunda bilgi sahibi olabilecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramının tanımı, İletişimin temel özellikleri, Kültürel yaşam öğrenme ve dil arasındaki ilişki, Örgütsel iletişim, iletişim engelleri, iletişimin işlevleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim Kavramı ve Tanımı, İletişimin Temel Özellikleri, , iletişim süreci ve öneminin açıklanması. | | | 2 | İletişimin işlevleri, Kültürel Evrim ve İletişimin Evrimi | | | 3 | Sözlü ve yazılı iletişim | | | 4 | Yazılı iletişim (kurum içi yazılar ve genel amaçlı yazıların açıklanması) | | | 5 | Sözsüz İetişim – Beden Dili | | | 6 | Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Kitle İletişimi | | | 9 | İletişim sorunları ve ilkeleri | | | 10 | İkna edici iletişim, ikna kuramları | | | 11 | İletişimin yapıcı ve bozucu engellerinin incelenmesi. | | | 12 | Dinleme hataları | | | 13 | İletişim ve empati | | | 14 | Etkili iletişim tekniklerinin incelenmesi | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Genel ve Teknik İletişim, Dr. İrfan MISIRLI, Detay Yayınları 2.Örgütlerde İletişim, Prof.Dr. Zeyyat SABUNCUOĞLU, Arıkan Yayınları,2008 3. Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Güzem Can Yayınları 4. Meslek Yüksekokulları İçin Genel İletişim, Editör: Uğur DEMİRAY |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|