Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS1301.1B2 | İletişim (Aydıntepe MYO) | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Volkan GÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve ögelerini açıklarlar. | 2 | Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. | 3 | Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir. | 4 | Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir. | 5 | Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir. | 6 | Bireysel iletişim kurmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin tanımı ve temel bileşenleri | | | 2 | İletişim Modelleri | | | 3 | Etkili iletişim | | | 4 | Etkili iletişim | | | 5 | Etkili iletişimin engelleri | | | 6 | Konuşma ve dinleme | | | 7 | Konuşma ve dinleme | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi | | | 10 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | | | 11 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | | | 12 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | | | 13 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | | | 14 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | | | 15 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|