BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İA209.1B2Sağlıkta Kalite ve AkreditasyonSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sağlıkta kalite, akreditasyon ve TKY konularında bilgi ve beceri kazanmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kalitenin tanımını yapar ve sağlık hizmetlerinde kalitenin önemini kavrar.
2Sağlık Hizmetlerinde kalitenin iyileştirilmesi için izlenmesi gereken basamakları bilir.
3Kalite yönetiminde kullanılacak olan yöntemleri bilir ve uygular.
4Kalite yönetiminde kullanılacak araç-gereçleri bilir ve kullanır.
5Kalite yönetimindeki başarıyı izler ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kalite kavramı: Tanımı, felsefesi, sağlık hizmetleri açısından önemi, Kalite kontrol, kalite güvencesi, kalitenin iyileştirilmesi, Kalitenin Sürekli İyileştirilmesi, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi tarihçesi, Kalite Yönetiminin uygulanması: Deming Döngüsü ve PUKD kavramı, Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler: *Akreditasyon, Standardizasyon, Kıyaslama, Sağlıkta Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler: *ICD-10, TİG, Hastalık Tedavi Protokolleri, Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler: *Neden-sonuç çizelgesi, Kontrol çizelgesi, Akış şemaları, Pareto analizi, Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler: *Histogram, Çizgi grafik, İş-zaman analizi 10-Kalitenin izlenmesi: Hasta memnuniyeti ve ölçümü, Kalitenin izlenmesi: Çalışanların işdoyumu ve ölçümü, Kalitenin izlenmesi: Süreç analizleri, süreç yönetimi, Kalitenin değerlendirilmesi için kalitatif yöntemler, Liderlik ve kalite
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kalite kavramı: Tanımı, felsefesi, sağlık hizmetleri açısından önemi
2Kalite kontrol, kalite güvencesi, kalitenin iyileştirilmes
3Kalitenin Sürekli İyileştirilmesi, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi tarihçesi
4Kalite Yönetiminin uygulanması: Deming Döngüsü ve PUKD kavram
5Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler: *Akreditasyon, Standardizasyon, Kıyaslama
6-Sağlıkta Toplam Kalite Yönetimi için yöntemler: *ICD-10, TİG, Hastalık Tedavi Protokolleri
7Ara Sınav
8Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler: *Neden-sonuç çizelgesi, Kontrol çizelgesi, Akış şemaları, Pareto analizi
9Toplam Kalite Yönetimi için araç-gereçler: *Histogram, Çizgi grafik, İş-zaman analizi
10Kalitenin izlenmesi: Hasta memnuniyeti ve ölçümü Kalitenin izlenmesi: Çalışanların iş doyumu ve ölçümü
11Kalitenin izlenmesi: Süreç analizleri, süreç yönetimi
12Kalitenin değerlendirilmesi için kalitatif yöntemler
13Liderlik ve kalite
14Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-“ Fundamentals of Total Quality Management: Process analysis and improvement” Jens J.Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K.Kanji, Taylor and Francis, 2002. 2-“Introduction to healthcare quality management” Patrice Spath, AUPHA Press, 2009. 3-“Applying quality management in healthcare : a systems approach” Diane L. Kelly. 2nd ed., AUPHA Press, 2007. 4-“Quality of care: a process for making strategic choices in health systems” WHO, 2006. 5-“Health care administration: Planning, Implementing, and Managing Organized Delivery Systems” Lawrence F. Wolper (Editor), Fourth Edition, Jones and Bartlett, 2004. 6-“Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler” Osman Hayran, Nobel Tıp Kitabevleri, 2012, İstanbul, Türkiye. 7-“Hastane Yönetimi” Haydar Sur, Tunçay Palteki (editörler), Nobel Tıp Kitabevleri, 2013. 8-“Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi” Huriye Çatalca, Beta Basım, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma21428
Soru-Yanıt21428
Bireysel Çalışma21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek