Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB112.1B | Sosyal Hizmetler | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiyedeki kamu yönetimi anlayışı ve çağdaş yönetim kavram ve kuramları çerçevesinde sosyal hizmet yönetiminin temel özellikleri, tipleri ve işleyiş esasları hakkında sosyal hizmet öğrencilerini çok yönlü bilgilendirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş Yönetim anlayışında meydana gelen son gelişmelerden haberdar olma ve bunları sosyal yönetime uygulayabilme. | 2 | | 3 | Sosyal hizmet yönetimine eleştirel bakış açısı getirebilme. | 4 | Sosyal hizmet öğrencilerine yönetim/yönetme becerisi kazandırma. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Örgüt ve yönetim kavram ve kuramları I (Foucaultun Örgütler kuramı: Zaman ve Mekanın Denetimi), Örgüt ve yönetim kavram ve kuramları I (Weberin Bürokrasi görüşü, bürokraside resmi ve resmi olmayan ilişkiler), Örgütte çatışma ve değişim,Sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve tipleri, Sosyal hizmet örgütlerinde yönetim süreçleri I (örgütleme, etkileme, planlama),Sosyal hizmet örgütlerinde yönetim süreçleri II (yetki devri, eşgüdümleme),Sosyal Hizmet örgütlerinde yönetim ilkeleri ve boyutlar,Çağdaş yönetim kavramlarının sosyal hizmet yönetimine uyarlanması, Çağdaş yönetim kavramlarının sosyal hizmet yönetimine uyarlanması, Sosyal hizmet yönetimin denetlenmesi,Yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı, Sosyal hizmet alanlarında proje tasarımı ve yönetimi 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Kurumu (SHÇEK) Kanununun incelenmesi, Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgüt ve yönetim kavram ve kuramları | | | 2 | Örgüt ve yönetim kavram ve kuramları | | | 3 | Örgüt ve yönetim kavram ve kuramları I (Weberin Bürokrasi görüşü, bürokraside resmi ve resmi olmayan ilişkiler) | | | 4 | Örgütte çatışma ve değişim | | | 5 | Sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve tipleri | | | 6 | Sosyal hizmet örgütlerinde yönetim süreçleri I (örgütleme, etkileme, planlama) | | | 7 | Sosyal Hizmet örgütlerinde yönetim ilkeleri ve boyutlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çağdaş yönetim kavramlarının sosyal hizmet yönetimine uyarlanması | | | 10 | Çağdaş yönetim kavramlarının sosyal hizmet yönetimine uyarlanması | | | 11 | Yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı | | | 12 | Yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı | | | 13 | Sosyal hizmet alanlarında proje tasarımı ve yönetimi | | | 14 | 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Kurumu (SHÇEK) Kanununun incelenmesi | | | 15 | Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kahramanoğlu, E. (1998). Sosyal Hizmet İdaresi Ders Materyalleri. Ankara: Hacettepe Universitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu 2-2828 Sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu (örnek metni) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|