Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1204.1B2 | Farmakoloji ve Akılcı İlaç Kullanımı | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Akılcı ilaç tedavisi ilkelerinin öğrenilmesi | 2 | kişisel-ilaç seçimi ilkelerinin öğrenilmesi | 3 | Klinik farmakoloji konularında öğrencilerin seminer hazırlamaları ve akran eğitimi | 4 | Gebeler, çocuklar, yaşlılar gibi hassas populasyonlarda ilaç kullanım özellikleri | 5 | Kronik hastalıklarda ilaç kullanımı | 6 | Hastaya anlayabileceği bir dille ilaç kullanımı ile ilişkili bilgilerin aktarılması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Akılcı ilaç kullanımı ilkeler, Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı, Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları, Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı, Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları, Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller, Reçete çeşitleri, Reçete yazmanın genel ilkeleri, Yanlış reçete örnekleri, Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı, Gebelerde akılcı ilaç kullanımı, Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri | | | 2 | Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri | | | 3 | Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı | | | 4 | Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları | | | 5 | Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri | | | 6 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı | | | 7 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller | | | 10 | Reçete çeşitleri | | | 11 | Reçete yazmanın genel ilkeleri | | | 12 | Yanlış reçete örnekleri | | | 13 | Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı | | | 14 | Gebelerde akılcı ilaç kullanımı | | | 15 | Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı | | | 16 | Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 2-Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 3-Goodman&GilmanTedavinin Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|