Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YB117.1B | Davranış Bilimleri | Seçmeli | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İnsanı biyo- psiko- sosyal boyutlarıyla bir bütün olarak tanımak ve değerlendirmek, insan davranışının tanınması ve bunun hem sağlık, hem de hastalık durumundaki özelliklerinin bilinmesi, hasta ilişkisindeki etkileşimi en olumlu, en verimli, en yaratıcı biçimde şekillendirip yürütmek, bunun için davranış bilimlerini öğrenmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Davranış bilimlerinin tanımı, davranış bilimlerini oluşturan disiplinler ve temel kavramları bilir. | 2 | Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir. | 3 | Ödev vermek suretiyle öğreenilen bilgini teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulama imkanı sunabilir | 4 | Toplumla ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümzüle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilir | 5 | Elde edilen sonuçlara göre teori ve metodları yeniden yorumlayabilr ve ilişkilendirebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Davranış düzlemi , statü, Sosyal etki önemi kaynağı ve sosyal etki türleri, Tutum önemi bileşenleri işlevleri tutumların yapısal özellikleri oluşumu, Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler,Algılama algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler,Öğrenme işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları, İkna ikna süreci ve ikna teknikleri, Güdüleme güdüleme süreci teorileri ve yönetilmesi, Stres stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetimi, İletişim unsurları ve türleri, Grup yapısı gruplardaki davranışları, Kültür kültür çeşitleri özellikleri, Örgüt kültürü, Örgütlerde rol davranışı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Davranış düzlemi, statü | | | 2 | Sosyal etki önemi kaynağı ve sosyal etki türleri | | | 3 | Tutum önemi bileşenleri işlevleri tutumların yapısal özellikleri oluşumu | | | 4 | Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler | | | 5 | Algılama algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler | | | 6 | Öğrenme işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları | | | 7 | İkna ikna süreci ve ikna teknikleri | | | 8 | Vize | | | 9 | Güdüleme güdüleme süreci teorileri ve yönetilmesi | | | 10 | Stres stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetimi | | | 11 | İletişim unsurları ve türleri | | | 12 | Grup yapısı gruplardaki davranışları | | | 13 | Kültür kültür çeşitleri özellikleri | | | 14 | Örgüt kültürü | | | 15 | Örgütlerde rol davranışı | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Davranış Bilimleri, Prof. Dr. Salih Güney, 6. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011
2. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof. Dr. Adnan Çelik, ÖzBaran Ofset Matbaacılık, Ankara, 2010.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|