Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TEDSEM | Seminer | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Doktorada ders dönemini bitirmiş olan öğrencinin yeterlik sınavına girmeden önce Türkçe eğitimi alanında özgün ve yeterli bir araştırma yapabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, akademik bir çalışma yapma yeterliklerine sahip olacaktır.
. | 2 | Öğrenciler, Türkçe eğitimiyle ilgili özgün bir konuda bağımsız olarak bir araştırma yapacaktır. | 3 | Öğrenciler, çalışmalarını bilimsel ilkelere uygun olarak raporlaştıracaktır. | 4 | Öğrenciler, raporlaştırdıkları çalışmalarını alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde sunacaktır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ders dönemini bitirmiş olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin, seminer dersi için makale formatında bilimsel ilkelere uymak koşuluyla özgün bir çalışma yapması. Çalışma konusunda alan yazını taramasından çalışmanın planlanıp ortaya konulması ve raporlaştırma süreçlerini başarıyla yürütüldükten sonra alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde çalışmasını sunabilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seminer konusu belirleme | | | 2 | Alan yazını taramayla ilgili uygulamalar | | | 3 | | Çalışma konusuyla ilgili araştırmalar yapma | | 4 | | Danışman ile görüşme | | 5 | | Seminer konusunun kuramsal bölümünü yazma | | 6 | | Seminer konusunun alan yazını bölümünü yazma | | 7 | Seminer konusunun yöntem bölümünü yazma " | | | 8 | Seminer konusunun bulgular bölümünü yazma " | | | 9 | Seminer konusunun sonuç bölümünü yazma | | | 10 | Seminer konusunun tartışma bölümünü yazma " | | | 11 | Seminer konusunun öneriler bölümünü yazma " | | | 12 | Seminer çalışmasını düzenleme | | | 13 | Danışman hoca ile görüşme | | | 14 | Seminer çalışmasını sunma " | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Okuma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Bağcı-Ayrancı, B. ve Başkan, A. (2022). Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Çetinkaya, G. (2021). Konuşma ve Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Aytan, T. (2022). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ülper, H. (2023). Sözcük ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. egem Akademi Yayıncılık. Demir, T. ve Er, M. (2023). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Öğretimi. Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill). Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Alan Çalışması | 1 | 40 | Rapor Hazırlama | 1 | 30 | Rapor Sunma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | Rapor Sunma | 1 | 30 | Seminer | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 25 | 25 |
Rapor | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|