BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TEDSEMSeminerZorunlu236
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Doktorada ders dönemini bitirmiş olan öğrencinin yeterlik sınavına girmeden önce Türkçe eğitimi alanında özgün ve yeterli bir araştırma yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, akademik bir çalışma yapma yeterliklerine sahip olacaktır. .
2Öğrenciler, Türkçe eğitimiyle ilgili özgün bir konuda bağımsız olarak bir araştırma yapacaktır.
3Öğrenciler, çalışmalarını bilimsel ilkelere uygun olarak raporlaştıracaktır.
4Öğrenciler, raporlaştırdıkları çalışmalarını alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde sunacaktır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders dönemini bitirmiş olmak.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilerin, seminer dersi için makale formatında bilimsel ilkelere uymak koşuluyla özgün bir çalışma yapması. Çalışma konusunda alan yazını taramasından çalışmanın planlanıp ortaya konulması ve raporlaştırma süreçlerini başarıyla yürütüldükten sonra alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde çalışmasını sunabilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seminer konusu belirleme
2Alan yazını taramayla ilgili uygulamalar
3Çalışma konusuyla ilgili araştırmalar yapma
4Danışman ile görüşme
5Seminer konusunun kuramsal bölümünü yazma
6Seminer konusunun alan yazını bölümünü yazma
7Seminer konusunun yöntem bölümünü yazma "
8Seminer konusunun bulgular bölümünü yazma "
9Seminer konusunun sonuç bölümünü yazma
10Seminer konusunun tartışma bölümünü yazma "
11Seminer konusunun öneriler bölümünü yazma "
12Seminer çalışmasını düzenleme
13Danışman hoca ile görüşme
14Seminer çalışmasını sunma "
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Okuma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Bağcı-Ayrancı, B. ve Başkan, A. (2022). Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Çetinkaya, G. (2021). Konuşma ve Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Aytan, T. (2022). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ülper, H. (2023). Sözcük ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. egem Akademi Yayıncılık. Demir, T. ve Er, M. (2023). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Öğretimi. Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill). Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Alan Çalışması140
Rapor Hazırlama130
Rapor Sunma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Hazırlama130
Rapor Sunma130
Seminer140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Alan Çalışması13030
Rapor Hazırlama12525
Rapor Sunma111
Seminer13030
Bireysel Çalışma13030
Okuma12525
Rapor11515
Performans12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1434523444
ÖÇ2434534543
ÖÇ3342234244
ÖÇ4453555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek