Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TEDDY | Doktora Yeterlilik | Zorunlu | 2 | 4 | 18 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Doktorada ders dönemini bitirmiş ve semineri başarıyla sunmuş olan öğrencinin teze geçmeden önce tez yazabilme ve Türkçe eğitimi alanında alan bilgisine sahip olmasının sınavla belirlenmesi, öğrencinin varsa eksiklerinin hem danışman hocası hem de öğrenci tarafından görülmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Sedat MADEN
Aslı MADEN
Mete Yusuf USTABULUT
Kürşad KARA
Musa KAYA
Bahadır GÜLDEN
Kadir KAPLAN
Kürşad KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, dört temel dil becerisi öncesi, sırası ve sonrasına ilişkin bilgi verecektir. | 2 | Öğrenciler, sözcük öğretimimim uygulama aşamasına ilişkin bildirimde bulunacaktır. | 3 | Öğrenciler, çocuk edebiyatı ürünlerinden derslerde faydalanmayı sağlayacaktır. | 4 | Öğrenciler, tez yazma yeterliğine sahip olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ders dönemini bitirmiş olmak ve semineri başarıyla sunmuş olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dört temel dil becerisi, dil bilgisi, çocuk edebiyatı, değerler eğitimi, Türkçe ders kitabı, Türkçe öğretim programları, Yabancılara Türkçe öğretimi, eğitim bilimleri gibi konularda öğrencinin yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinleme becerisiyle ilgili uygulamalar | | | 2 | "Konuşma becerisiyle ilgili uygulamalar " | | | 3 | | Okuma becerisiyle ilgili uygulamalar " | | 4 | | Yazma becerisiyle ilgili uygulamalar " | | 5 | Yabancılara Türkçe öğretimiyle ilgili güncel gelişmeler | | | 6 | Anket geliştirme süreci | | | 7 | Türkçenin güncel sorunları | | | 8 | Dil bilgisi öğretimi | | | 9 | Bilimsel araştırma yöntemleri | | | 10 | Nicel araştırmada analiz | | | 11 | Nicel araştırmada gözlem | | | 12 | Verilerin analizi | | | 13 | Uzman görüşü alma | | | 14 | Verilerin raporlaştırılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Okuma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Bağcı-Ayrancı, B. ve Başkan, A. (2022). Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Çetinkaya, G. (2021). Konuşma ve Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Aytan, T. (2022). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ülper, H. (2023). Sözcük ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. egem Akademi Yayıncılık. Demir, T. ve Er, M. (2023). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Öğretimi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Soru-Yanıt | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Sözlü Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 |
Alan Çalışması | 3 | 100 | 300 |
Okuma | 1 | 80 | 80 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans | 1 | 100 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|