BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TEDDYDoktora YeterlilikZorunlu2318
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Doktorada ders dönemini bitirmiş ve semineri başarıyla sunmuş olan öğrencinin teze geçmeden önce tez yazabilme ve Türkçe eğitimi alanında alan bilgisine sahip olmasının sınavla belirlenmesi, öğrencinin varsa eksiklerinin hem danışman hocası hem de öğrenci tarafından görülmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Sedat MADEN Aslı MADEN Mete Yusuf USTABULUT Kürşad KARA Musa KAYA Bahadır GÜLDEN Kadir KAPLAN Kürşad KARA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, dört temel dil becerisi öncesi, sırası ve sonrasına ilişkin bilgi verecektir.
2Öğrenciler, sözcük öğretimimim uygulama aşamasına ilişkin bildirimde bulunacaktır.
3Öğrenciler, çocuk edebiyatı ürünlerinden derslerde faydalanmayı sağlayacaktır.
4Öğrenciler, tez yazma yeterliğine sahip olacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders dönemini bitirmiş olmak ve semineri başarıyla sunmuş olmak.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dört temel dil becerisi, dil bilgisi, çocuk edebiyatı, değerler eğitimi, Türkçe ders kitabı, Türkçe öğretim programları, Yabancılara Türkçe öğretimi, eğitim bilimleri gibi konularda öğrencinin yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinleme becerisiyle ilgili uygulamalar
2"Konuşma becerisiyle ilgili uygulamalar "
3Okuma becerisiyle ilgili uygulamalar "
4Yazma becerisiyle ilgili uygulamalar "
5Yabancılara Türkçe öğretimiyle ilgili güncel gelişmeler
6Anket geliştirme süreci
7Türkçenin güncel sorunları
8Dil bilgisi öğretimi
9Bilimsel araştırma yöntemleri
10Nicel araştırmada analiz
11Nicel araştırmada gözlem
12Verilerin analizi
13Uzman görüşü alma
14Verilerin raporlaştırılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Okuma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Bağcı-Ayrancı, B. ve Başkan, A. (2022). Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Çetinkaya, G. (2021). Konuşma ve Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Aytan, T. (2022). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ülper, H. (2023). Sözcük ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. egem Akademi Yayıncılık. Demir, T. ve Er, M. (2023). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Öğretimi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Soru-Yanıt1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Sözlü Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik13030
Soru-Yanıt13030
Alan Çalışması3100300
Okuma18080
Sözlü Sınav111
Performans1100100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)541
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1343345333
ÖÇ2334454344
ÖÇ3444512322
ÖÇ4334433555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek