BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDYLSEMSeminerZorunlu236
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencinin doktora semineriyle ilgili araştırma problemlerini tartışarak çözüme kavuşturulmasında öğrenciye rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çalışma konusu hakkında bilimsel etiğe uygun bir metin ortaya koyabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Doktora seminerin hazırlanacağı bilimsel disiplinin tarihçesi hakkında bilgi vermek, Araştırma alanının tanıtımı, Seminer taslağı hazırlama çalışmaları, Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıkların belirlenmesi İlgili Alan Yazın kısmında literatür taramasının nasıl yapılacağına dönük temel bilgiler Literatür taraması neticesinde elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğine dönük temel bilgiler Alan Araştırması ile ilgili temel bilgiler Alan araştırmasıyla elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğine dönük temel bilgiler. Literatür taraması ve alan araştırmasıyla elde elde edilen verilerin bilimsel etiğe uygun bir şekilde çalışmada nasıl kullanılacağına dönük temel bilgiler Elde edilen verilerin analizi ve çalışmanın yazım süreciyle ilgili uygulama merkezli çalışmalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1seminerin hazırlanacağı bilimsel disiplinin tarihçesi hakkında bilgi verilir
2Araştırma alanının tanıtılır
3Seminer taslağı hazırlama çalışmaları yapılır
4Seminer taslağı hazırlama çalışmaları yapılır
5Çalışmanın Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıkları belirlenir.
6Lİteratür taraması hakkında bilgi verilir
7Lİteratür taraması hakkında bilgi verilir
8vize
9Alan araştırması hakkında temel bilgiler verilir.
10Alan araştırması hakkında temel bilgiler verilir.
11Çalışma konusuyla ilgili yapılan literatür taramaları değerlendirilir.
12Çalışma konusuyla ilgili yapılan literatür taramaları değerlendirilir.
13Alan araştırması yöntemiyle tespit edilen veriler değerlendirilir.
14Alan araştırması yöntemiyle tespit edilen veriler değerlendirilir.
15Genel Değerlendirme
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arlı, M. ve Nazik, M.H. (2003). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Başak. Day, R.A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? Çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. 15. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kurbanoğlu, S.S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: ÜNAK. Neuman, W.L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası. Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav19090
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek