BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YTSEMSeminer DersiZorunlu246
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Doktorada ders dönemini bitirmiş olan öğrencinin yeterlik sınavına girmeden önce Türkçe eğitimi alanında özgün ve yeterli bir araştırma yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
"Sedat MADEN Aslı MADEN Mete Yusuf USTABULUT Kürşad KARA Musa KAYA Bahadır GÜLDEN Kadir KAPLAN Kürşad KARA"
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, akademik bir çalışma yapma yeterliklerine sahip olacaktır.
2Öğrenciler, Türkçe eğitimiyle ilgili özgün bir konuda bağımsız olarak bir araştırma yapacaktır.
3Öğrenciler, çalışmalarını bilimsel ilkelere uygun olarak raporlaştıracaktır.
4Öğrenciler, raporlaştırdıkları çalışmalarını alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde sunacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilerin, seminer dersi için makale formatında bilimsel ilkelere uymak koşuluyla özgün bir çalışma yapması. Çalışma konusunda alan yazını taramasından çalışmanın planlanıp ortaya konulması ve raporlaştırma süreçlerini başarıyla yürütüldükten sonra alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde çalışmasını sunabilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seminer konusu belirleme
2Alan yazını taramayla ilgili uygulamalar
3Çalışma konusuyla ilgili araştırmalar yapma
4Danışman hoca ile görüşme
5Seminer konusunun kuramsal bölümünü yazma
6Seminer konusunun alan yazını bölümünü yazma
7"Seminer konusunun yöntem bölümünü yazma "
8"Seminer konusunun bulgular bölümünü yazma "
9Seminer konusunun sonuç bölümünü yazma
10"Seminer konusunun tartışma bölümünü yazma "
11"Seminer konusunun öneriler bölümünü yazma "
12Seminer çalışmasını düzenleme
13Danışman hoca ile görüşme
14Seminer çalışmasını sunma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, M. ve Kardaş, M. N. (2020). Okuma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Bağcı-Ayrancı, B. ve Başkan, A. (2022). Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Çetinkaya, G. (2021). Konuşma ve Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Aytan, T. (2022). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ülper, H. (2023). Sözcük ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. egem Akademi Yayıncılık. Demir, T. ve Er, M. (2023). Kuramdan Uygulamaya Yabancılara Türkçe Öğretimi. Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill). Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition). Kaya, M. and Kardaş, M. N. (2020). Reading Education. Pegem Akademi Publishing. Bağcı-Ayrancı, B. and President, A. (2022).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Tartışma125
Soru-Yanıt125
Alan Çalışması125
Bireysel Çalışma125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Seminer1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma11010
Deney11010
Gözlem11010
Alan Çalışması13030
Beyin Fırtınası11010
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma122
Seminer11010
Bireysel Çalışma13030
Okuma13030
Rapor11010
Performans11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15554455
ÖÇ25554445
ÖÇ35554445
ÖÇ45554445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek