Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TETEZY | Tez Çalışması | Zorunlu | 2 | 4 | 24 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders dönemi ve seminer dönemini başaran öğrencilerin tez sürecini başarıyla tamamlayarak çalışmalarını alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde savunabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
"Sedat MADEN
Aslı MADEN
Mete Yusuf USTABULUT
Kürşad KARA
Musa KAYA
Bahadır GÜLDEN
Kadir KAPLAN
Kürşad KARA" |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, akademik bir çalışma yapma yeterliklerine sahip olacaktır. | 2 | Öğrenciler, Türkçe eğitimiyle ilgili özgün bir konuda bağımsız olarak bir araştırma yapacaktır. | 3 | Öğrenciler, çalışmalarını bilimsel ilkelere uygun olarak raporlaştıracaktır. | 4 | Öğrenciler, raporlaştırdıkları çalışmalarını alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde sunacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ders dönemini bitirmiş olmak. Semineri başarı ile sunmuş olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin; tez konusu belirleme, tez konusuyla ilgili araştırma ve uygulamaları yapma, ihtiyaç duyuldukça uzman görüşü almaz, doktora tezini raporlaştırma ve doktora tezini başarı ile savunma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seminer konusu belirleme | | | 2 | Alan yazını taramayla ilgili uygulamalar | | | 3 | Çalışma konusuyla ilgili araştırmalar yapma | | | 4 | Danışman hoca ile görüşme | | | 5 | Seminer konusunun kuramsal bölümünü yazma | | | 6 | Seminer konusunun alan yazını bölümünü yazma | | | 7 | "Seminer konusunun yöntem bölümünü yazma " | | | 8 | "Seminer konusunun bulgular bölümünü yazma " | | | 9 | Seminer konusunun sonuç bölümünü yazma | | | 10 | "Seminer konusunun tartışma bölümünü yazma " | | | 11 | "Seminer konusunun öneriler bölümünü yazma " | | | 12 | Seminer çalışmasını düzenleme | | | 13 | Danışman hoca ile görüşme | | | 14 | Seminer çalışmasını sunma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tez konusu ve bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili tüm kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Alan Çalışması | 1 | 50 | Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Seminer | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 1 | 60 | 60 |
Tartışma | 1 | 50 | 50 |
Soru-Yanıt | 1 | 50 | 50 |
Gözlem | 1 | 50 | 50 |
Alan Çalışması | 1 | 100 | 100 |
Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 50 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Okuma | 1 | 60 | 60 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|