BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TESEMYSeminerZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Doktorada ders dönemini bitirmiş olan öğrencinin yeterlik sınavına girmeden önce Türkçe eğitimi alanında özgün ve yeterli bir araştırma yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Sedat MADEN Aslı MADEN Mete Yusuf USTABULUT Kürşad KARA Musa KAYA Bahadır GÜLDEN Kadir KAPLAN Kürşad KARA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, akademik bir çalışma yapma yeterliklerine sahip olacaktır.
2Öğrenciler, Türkçe eğitimiyle ilgili özgün bir konuda bağımsız olarak bir araştırma yapacaktır.
3Öğrenciler, çalışmalarını bilimsel ilkelere uygun olarak raporlaştıracaktır.
4Öğrenciler, raporlaştırdıkları çalışmalarını alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde sunacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders dönemini bitirmiş olmak.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilerin, seminer dersi için makale formatında bilimsel ilkelere uymak koşuluyla özgün bir çalışma yapması. Çalışma konusunda alan yazını taramasından çalışmanın planlanıp ortaya konulması ve raporlaştırma süreçlerini başarıyla yürütüldükten sonra alan uzmanlarından oluşan bir jüri önünde çalışmasını sunabilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seminer konusu belirleme
2Alan yazını taramayla ilgili uygulamalar
3Çalışma konusuyla ilgili araştırmalar yapma
4Danışman hoca ile görüşme
5Seminer konusunun kuramsal bölümünü yazma
6Seminer konusunun alan yazını bölümünü yazma
7Seminer konusunun yöntem bölümünü yazma "
8"Seminer konusunun bulgular bölümünü yazma "
9Seminer konusunun sonuç bölümünü yazma
10"Seminer konusunun tartışma bölümünü yazma "
11"Seminer konusunun öneriler bölümünü yazma "
12Seminer çalışmasını düzenleme
13Danışman hoca ile görüşme
14Seminer çalışmasını sunma "
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili tüm kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Alan Çalışması125
Beyin Fırtınası125
Seminer125
Okuma125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma11010
Gözlem11010
Beyin Fırtınası12020
Rapor Hazırlama12020
Rapor Sunma122
Bireysel Çalışma15050
Okuma15050
Rapor12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ153534555
ÖÇ253534555
ÖÇ353534555
ÖÇ453534555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek