BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TESEMSeminerZorunlu246
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaç ve sorunlara dönük araştırma konuları belirleme, araştırma konusu ile ilgili kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapma, yazılmış bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, tez planı hazırlama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Sedat MADEN Aslı MADEN Mete Yusuf USTABULUT Kürşad KARA Musa KAYA Bahadır GÜLDEN
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaç ve sorunlara dönük araştırmalar yapar
2Belli bir konuda kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapar.
3Alandaki farklı görüşleri tartışıp bir sonuca varır.
4Çalışmalarını bilimsel bir bakış açısı ile hazırlayıp bir plan dâhilinde sunar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaç ve sorunlara dönük araştırmaların yapılması, belirlenen bir konuda kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılması, yazılmış bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, tez planı hazırlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders sorumlusu ile seminer konusu belirleme
2Ders sorumlusu ile seminer konusu belirleme
3Seminer konusu hakkında ön araştırmalar yapılması
4Seminer konusu hakkında ön araştırmalar yapılması
5Seminer konusu hakkında ön araştırmalar yapılması
6Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi
7Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi
8Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi
9Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi
10Seminer konusu hakkında alan araştırmaları
11Seminer konusu hakkında alan araştırmaları
12Seminer konusu hakkında alan araştırmaları
13Seminer konusu hakkında anket ve uygulamalar
14Seminer konusu hakkında anket ve uygulamalar
15tez tarama teknikleri öğrenme
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Dördüncü Basım Ankara. Fraenkel, J.R. ve N. Wallen. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. Mc Graw Hill. Baykul,Y. (1999). İstatistik: Metotlar ve Uygulamalar. Ankara. Arıcı, H. (2001). İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara: Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri. Ankara: Ve-Ga Yayınları Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem A yayıncılık Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research methods for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. Marshall, C. and Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Laboratuvar122
Alan Çalışması13030
Rapor Sunma13030
Bireysel Çalışma11010
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek