Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TESEM | Seminer | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaç ve sorunlara dönük araştırma konuları belirleme, araştırma konusu ile ilgili kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapma, yazılmış bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, tez planı hazırlama. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Sedat MADEN
Aslı MADEN
Mete Yusuf USTABULUT
Kürşad KARA
Musa KAYA
Bahadır GÜLDEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaç ve sorunlara dönük araştırmalar yapar | 2 | Belli bir konuda kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapar. | 3 | Alandaki farklı görüşleri tartışıp bir sonuca varır. | 4 | Çalışmalarını bilimsel bir bakış açısı ile hazırlayıp bir plan dâhilinde sunar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaç ve sorunlara dönük araştırmaların yapılması, belirlenen bir konuda kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapılması, yazılmış bilimsel makale ve tezlerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, tez planı hazırlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders sorumlusu ile seminer konusu belirleme | | | 2 | Ders sorumlusu ile seminer konusu belirleme | | | 3 | Seminer konusu hakkında ön araştırmalar yapılması | | | 4 | Seminer konusu hakkında ön araştırmalar yapılması | | | 5 | Seminer konusu hakkında ön araştırmalar yapılması | | | 6 | Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi | | | 7 | Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi | | | 8 | Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi | | | 9 | Seminer konusu hakkında kuramsal hazırlık dönemi | | | 10 | Seminer konusu hakkında alan araştırmaları | | | 11 | Seminer konusu hakkında alan araştırmaları | | | 12 | Seminer konusu hakkında alan araştırmaları | | | 13 | Seminer konusu hakkında anket ve uygulamalar | | | 14 | Seminer konusu hakkında anket ve uygulamalar | | | 15 | tez tarama teknikleri öğrenme | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Dördüncü Basım Ankara. Fraenkel, J.R. ve N. Wallen. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. Mc Graw Hill.
Baykul,Y. (1999). İstatistik: Metotlar ve Uygulamalar. Ankara.
Arıcı, H. (2001). İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara:
Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri. Ankara: Ve-Ga Yayınları
Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem A yayıncılık
Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research methods for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
Marshall, C. and Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Laboratuvar | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|