Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBKSEM | Seminer Dersi | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilerin özellikle kendi tez alanında, genel literatür bilgisine sahip olmaları ve yüksek lisans tezi yazma yetenek ve becerilerini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
GÖREVLİ ÖĞRETİM ÜYESİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yüksek lisans tez önerisinin hazırlanmasında dikkat edilecek hususları öğrenir, | 2 | Tez çalışmasına başlamasının öncesinde deneyim kazanır | 3 | Kendi tez konusu kapsamında genel literatür bilgisine sahip olur. | 4 | Rapor ve tez önerisi hazırlama ve sunum konusunda deneyim kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Araştırma konusu, amacı ve kapsamı ile probleminin belirlenmesi, literatür taraması ve erişimi, ilgili araştırmaya uygun metodoloji ile veri toplama tekniklerinin belirlenmesi ve seçimi, araştırma raporu yazım ve sunumu, tez önerisi hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar | | | 2 | Seminer konularının belirlenmesi | | | 3 | Seminer konularına dair araştırma planlarının şekillenmesi: Araştırma dizaynı | | | 4 | Literatür taraması | | | 5 | Araştırma metodu | | | 6 | Araştırma Raporlarının Taslaklarının Oluşturulması | | | 7 | Araştırma Raporlarının Genel Değerlendirmesi | | | 8 | Öğrenci Sunumları | | | 9 | Öğrenci Sunumları | | | 10 | Öğrenci Sunumları | | | 11 | Öğrenci Sunumları | | | 12 | Öğrenci Sunumları | | | 13 | Öğrenci Sunumları | | | 14 | Sunumlar Hakkında Değerlendirme ve Tartışmalar | | | 15 | Sunumlar Hakkında Değerlendirme ve Tartışmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kumar, Ranjit (1999) Research Methodology: A Step-By-Step for Beginners, London: Sage Pub. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|