Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBESEM | Seminer Dersi | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve izlenecek yol haritasını belirlemektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel araştırmanın süreç ve tekniklerini öğrenme | 2 | Yayınlara ulaşma, raporlama bilgisi öğrenme | 3 | Sunum yapabilme becerisi kazanma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2- Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3- Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
4- Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
5- Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
6- İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
7- Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
8- Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seminer dersinin amacı, uygulanma esasları, konu belirleme | | | 2 | Raporlama esasları, kaynak gösterim yöntemleri, araştırma tekniklerinin gözden geçirilmesi | | | 3 | Seminer konusunun belirlenmesi | | | 4 | Literatür araştırması | | | 5 | Literatür araştırması | | | 6 | Literatür araştırması | | | 7 | Literatür araştırması | | | 8 | Akademik metin inşa etme becerisinin bir örnek üzerinde bir gösterilmesi | | | 9 | Akademik yazma becerisinin bir örnek üzerinde bir gösterilmesi | | | 10 | Tez hazırlama kılavuzuna uygun bir şekilde kaynakça oluşturma becerisinin küçük bir çalışma üzerinde örneklenmesi | | | 11 | Seminer raporunun yazımı | | | 12 | Seminer raporunun yazımı | | | 13 | Seminer raporunun yazımı | | | 14 | Seminer raporunun yazımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı; Tez konusu ile ilgili araştırma yapıp, sunum hazırlamak için gerekli olan her türlü kitap ve ilgili dergiler.
Yardımcı Kaynaklar; Alanı ile ilgili çeşitli veri tabanları ve İnternet. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|