Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GMSD | Seminer Dersi | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme. | 2 | Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme. | 3 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme. | 4 | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Meyve ve Sebzelerin Kurutularak Dayandırılması,Tahıl Kimyası,Gıda Sanayinde Isıl Olmayan Prosesler |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yüksek lisans eğitiminin ikinci yarısında danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | | | 2 | Literatür araştırması | | | 3 | Literatür araştırması | | | 4 | Literatür araştırması | | | 5 | Veri toplama | | | 6 | Veri toplama | | | 7 | Veri toplama | | | 8 | Veri analizi | | | 9 | Veri analizi | | | 10 | Veri analizi | | | 11 | Veri analizi | | | 12 | Rapor hazırlama | | | 13 | Rapor hazırlama | | | 14 | Rapor hazırlama | | | 15 | Rapor hazırlama | | | 16 | Sunum | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Gözlem | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Seminer | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 10 | 6 | 60 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Okuma | 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|