Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR406B | Dil ve Kültür | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kültür kavramının yaygın tanımlarına hâkim olabilmek. Dil ve kültür arasındaki etkileşime dair bilgi edinerek Türkçe öğretim sürecinde kültürden etkin bir şekilde yararlanabilmek. Dil öğretiminde kültürün işlevlerine yönelik ulusal ve uluslararası başucu eserlerini okuyarak karşılaştırmalar yapabilmek. Türk kültürü unsurlarının geçmişten günümüze oluşum evrelerini öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültür kavramını, kültürün kaynaklarını ve ögelerini tanımlayabilecek ve kullanabileceklerdir. | 2 | Kültür aktarımının genelde dil öğretimi, özelde Türkçe öğretimi içerisindeki yerini belirleyebileceklerdir. | 3 | Dil ve kültür arasındaki bağın önemini analiz edebileceklerdir. | 4 | Türk kültürünü aktaracak metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. | 5 | Medeniyet ve kültür kavramlarının farklılıklarını belirleyebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dil, kültür ve bu iki kavram arasındaki ilişki. Ulusal ve uluslararası alanyazında dil kültür ilişkisini ele alan başucu eserlerin karşılaştırılması. Türkçe öğretiminde bir araç olarak kültürden yararlanılması. Türkçe ders kitaplarının kültürel niteliği ve niceliği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | giriş, oryantasyon | | | 2 | kültürel bir obje olarak dil | | | 3 | dilsel bir kavram olarak kültür | | | 4 | dil ve kimlik | | | 5 | tarihsel süreç içerisinde dil kültür ilişkisi | | | 6 | Sapir & Whorf hipotezi | | | 7 | dil ve düşünce | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Thomas S. Eliot ve İngiliz kültürü | | | 10 | Tennessee Williams ve Amerikan kültürü | | | 11 | Ömer Hayyam ve Fars kültürü | | | 12 | Yunus Emre | | | 13 | Ziya Gökalp | | | 14 | Yahya Kemal | | | 15 | Sezai Karakoç | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaplan, M. Kültür ve Dil. İstanbul, Dergah Yayınları, 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|