BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR406BDil ve KültürZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kültür kavramının yaygın tanımlarına hâkim olabilmek. Dil ve kültür arasındaki etkileşime dair bilgi edinerek Türkçe öğretim sürecinde kültürden etkin bir şekilde yararlanabilmek. Dil öğretiminde kültürün işlevlerine yönelik ulusal ve uluslararası başucu eserlerini okuyarak karşılaştırmalar yapabilmek. Türk kültürü unsurlarının geçmişten günümüze oluşum evrelerini öğrenmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Kültür kavramını, kültürün kaynaklarını ve ögelerini tanımlayabilecek ve kullanabileceklerdir.
2Kültür aktarımının genelde dil öğretimi, özelde Türkçe öğretimi içerisindeki yerini belirleyebileceklerdir.
3Dil ve kültür arasındaki bağın önemini analiz edebileceklerdir.
4Türk kültürünü aktaracak metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
5Medeniyet ve kültür kavramlarının farklılıklarını belirleyebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dil, kültür ve bu iki kavram arasındaki ilişki. Ulusal ve uluslararası alanyazında dil kültür ilişkisini ele alan başucu eserlerin karşılaştırılması. Türkçe öğretiminde bir araç olarak kültürden yararlanılması. Türkçe ders kitaplarının kültürel niteliği ve niceliği.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1giriş, oryantasyon
2kültürel bir obje olarak dil
3dilsel bir kavram olarak kültür
4dil ve kimlik
5tarihsel süreç içerisinde dil kültür ilişkisi
6Sapir & Whorf hipotezi
7dil ve düşünce
8Ara Sınav
9Thomas S. Eliot ve İngiliz kültürü
10Tennessee Williams ve Amerikan kültürü
11Ömer Hayyam ve Fars kültürü
12Yunus Emre
13Ziya Gökalp
14Yahya Kemal
15Sezai Karakoç
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaplan, M. Kültür ve Dil. İstanbul, Dergah Yayınları, 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1554345555555
ÖÇ2235445343534
ÖÇ3333535343444
ÖÇ4244433343445
ÖÇ5423333333344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek