Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR405B | Özel Eğitim | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitimin tanımını yapabilir ve tarihçesini açıklayabilir | 2 | Engelli olmanın nedenlerini, engelli çocuğa sahip anne-babaların tutumlarını ifade edebilir | 3 | İlköğretim döneminde kaynaştırmanın ilke ve yararlarının farkında olur | 4 | Çeşitli engel tiplerini, nedenlerini ve yaygınlığını açıklayabilir. | 5 | Özel eğitime ait temel kavramları ifade edebilir | 6 | Engellilere karşı olumlu tutum geliştirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | | | 2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | | | 3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | | | 4 | Zeka geriligi | | | 5 | Öğrenme güçlükleri | | | 6 | Duygu ve davranış bozukluğu | | | 7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İşitme yetersizlikleri | | | 10 | Görme yetersizlikleri | | | 11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | | | 12 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | | | 13 | 2.Ara sınav/Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | | | 14 | Ailelerle birlikte çalışma | | | 15 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|