Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR403B | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe öğretmenin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını tanıma.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ders kitaplarını iç ve dış koşulları bakımından inceleyebileceklerdir. | 2 | Ders kitaplarında yer alan metinleri çeşitli açılardan değerlendirebilecek ve eleştirebileceklerdir. | 3 | Ders kitaplarını sınıf içerisinde etkili kullanmaya yönelik kişisel stratejiler geliştirebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı v.b. açılarından incelenmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliği | | | 2 | Konu alanı ders kitabı incelemesinin eğitsel önemi | | | 3 | Ders kitaplarının nitelikleri, ders kitaplarında yenilikler | | | 4 | Ders kitaplarının biçimsel görünümüne ilişkin ölçütler, kapak, kitap boyutları; yazı karakterinin büyüklüğü; sayfa boyutları, satır aralığı; içindekiler; kaynakça; sözlük; dizin | | | 5 | M.E. Bakanlığının ders kitapları yazım, basım, dağıtımına ilişkin ilke ve prosedürü | | | 6 | Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu ile ilgili ölçütler amaçlara uygunluk içerik seçimi ve düzenlenmesi öğrenme-öğretme ilkelerine uygunluk değerlendirme | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme | | | 9 | Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme | | | 10 | Ders kitapları inceleme uygulamaları; ölçek geliştirme, veri toplama, analiz, değerlendirme ve raporlaştırma | | | 11 | Öğrenci sunumları | | | 12 | Öğrenci sunumları | | | 13 | Öğrenci sunumları | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Öğrenci sunumları | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mesiha Tosunoğlu-Mehmet Metin Arslan-İdris Karakuş,Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Ed. Leyla Küçükahmet). (2003). Nobel Yayınları.
Saim K.(1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|