BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR403BTürkçe Ders Kitabı İncelemeleriZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe öğretmenin meslek hayatı boyunca kullanacağı ders kitaplarını tanıma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ders kitaplarını iç ve dış koşulları bakımından inceleyebileceklerdir.
2Ders kitaplarında yer alan metinleri çeşitli açılardan değerlendirebilecek ve eleştirebileceklerdir.
3Ders kitaplarını sınıf içerisinde etkili kullanmaya yönelik kişisel stratejiler geliştirebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı v.b. açılarından incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliği
2Konu alanı ders kitabı incelemesinin eğitsel önemi
3Ders kitaplarının nitelikleri, ders kitaplarında yenilikler
4Ders kitaplarının biçimsel görünümüne ilişkin ölçütler, kapak, kitap boyutları; yazı karakterinin büyüklüğü; sayfa boyutları, satır aralığı; içindekiler; kaynakça; sözlük; dizin
5M.E. Bakanlığının ders kitapları yazım, basım, dağıtımına ilişkin ilke ve prosedürü
6Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu ile ilgili ölçütler amaçlara uygunluk içerik seçimi ve düzenlenmesi öğrenme-öğretme ilkelerine uygunluk değerlendirme
7Ara Sınav
8Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme
9Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme
10Ders kitapları inceleme uygulamaları; ölçek geliştirme, veri toplama, analiz, değerlendirme ve raporlaştırma
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
15Öğrenci sunumları
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mesiha Tosunoğlu-Mehmet Metin Arslan-İdris Karakuş,Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Ed. Leyla Küçükahmet). (2003). Nobel Yayınları. Saim K.(1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Rapor Hazırlama14228
Rapor Sunma14114
Proje Hazırlama14228
Proje Sunma14114
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek