BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR308BÖlçme ve DeğerlendirmeZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda kazandırılması hedeflenen davranışlar: Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir, temel istatistik tekniklerini kullanabilir, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını bilir, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir, test geliştirme aşamalarını bilir ve uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir, alternatif değerlendirme tekniklerini bilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirmenin eğitimde önemini ve ilkelerini bilir
2Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları bilir
3Testlerin psikometrik niteliklerini (geçerlik, güvenirlik) bilir
4Öğrencilerin ilgili alandaki program kazanımlarına ulaşma düzeyini ve kavram yanılgılarını belirlemek üzere uygun ölçme değerlendirme yöntemlerini doğru bir şekilde kullanır
5Ölçme sonuçları üzerinde betimsel istatistikleri hesaplayıp yorumlayarak, ölçülen sosyal/psikolojik özellik açısından ilgili grubun profilini ortaya koyar.
6Standart puanları hesaplayarak yorumlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, ölçümlerin geçerliği ve güvenirliği, hedef analizi ve belirtke tablosu, başarı testi geliştirme, sınav türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
2 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
3 Ölçümlerin güvenirliği ve geçerliği
4Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu
5 Yazılı ve sözlü yoklamalar, Kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme sorula
6Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı)
7Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama
8Mid-term exam.
9Temel istatistik teknikleri
10Temel istatistik teknikleri ve soru çözümü (devam)
11Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı
12Öğrenci ürün dosyası, gözlem
13Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi
14Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi
15Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme
16Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tan, Şeref (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A. AERA, APA Bahar, M.; Nartgün,Z.; Durmuş, S. Ve Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem A. Hovardaoğlu, S. & Sezgin, N. (1997) (Çev.) Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Standartları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Kutlu, Ö., Doğan, D. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem A. Özçelik, D.A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme: Öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A. Özçelik, D.A. (2010, Çev.).Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme ile ilgili bir Sınıflama: Bloom’un Eğitimin Hedefleri ile İlgili Sınıflamasının Güncelleştirilmiş Biçimi. Ankara: Pegem A. Özçelik, D.A. (2009) Test Hazırlama Kılavuzu (4.Baskı). Ankara: Pegem A. Turgut, M.F. & Baykul, Y. (2011) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (3.Baskı). Ankara: Pegem A
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10220
Takım/Grup Çalışması177
Proje Hazırlama5420
Proje Sunma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10550
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek