|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR308B | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 6 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda kazandırılması hedeflenen davranışlar: Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir, temel istatistik tekniklerini kullanabilir, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını bilir, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir, test geliştirme aşamalarını bilir ve uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir, alternatif değerlendirme tekniklerini bilir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimde önemini ve ilkelerini bilir | 2 | Ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kavramları bilir | 3 | Testlerin psikometrik niteliklerini (geçerlik, güvenirlik) bilir | 4 | Öğrencilerin ilgili alandaki program kazanımlarına ulaşma düzeyini ve kavram yanılgılarını belirlemek üzere uygun ölçme değerlendirme yöntemlerini doğru bir şekilde kullanır | 5 | Ölçme sonuçları üzerinde betimsel istatistikleri hesaplayıp yorumlayarak, ölçülen sosyal/psikolojik özellik açısından ilgili grubun profilini ortaya koyar. | 6 | Standart puanları hesaplayarak yorumlar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, ölçümlerin geçerliği ve güvenirliği, hedef analizi ve belirtke tablosu, başarı testi geliştirme, sınav türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | | | 3 | Ölçümlerin güvenirliği ve geçerliği | | | 4 | Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu | | | 5 | Yazılı ve sözlü yoklamalar, Kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme sorula | | | 6 | Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı) | | | 7 | Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama | | | 8 | Mid-term exam. | | | 9 | Temel istatistik teknikleri | | | 10 | Temel istatistik teknikleri ve soru çözümü (devam) | | | 11 | Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı | | | 12 | Öğrenci ürün dosyası, gözlem | | | 13 | Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi | | | 14 | Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi | | | 15 | Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme | | | 16 | Final sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tan, Şeref (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A.
AERA, APA
Bahar, M.; Nartgün,Z.; Durmuş, S. Ve Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem A.
Hovardaoğlu, S. & Sezgin, N. (1997) (Çev.) Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Standartları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Kutlu, Ö., Doğan, D. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem A.
Özçelik, D.A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme: Öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A.
Özçelik, D.A. (2010, Çev.).Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme ile ilgili bir Sınıflama: Bloom’un Eğitimin Hedefleri ile İlgili Sınıflamasının Güncelleştirilmiş Biçimi. Ankara: Pegem A.
Özçelik, D.A. (2009) Test Hazırlama Kılavuzu (4.Baskı). Ankara: Pegem A.
Turgut, M.F. & Baykul, Y. (2011) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (3.Baskı). Ankara: Pegem A | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 10 | 2 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 | Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 | Proje Sunma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|