Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR310B | Çağdaş Türk Edebiyatı | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatını önemli yazar ve esreleriyle birlikte öğrenmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkistan’ın tarifini yapabilme | 2 | Ruslar tarafından Türkistan için kullanılan tabirleri öğrenebilme | 3 | Oğuz yazı dilinin etki alanını öğrenebilme | 4 | Oğuzların göçü ile ilgili tarihi, siyasi, coğrafi bilgileri öğrenebilme | 5 | Ahmet Yesevî’nin Orta Asya’daki etkilerini öğrenebilme | 6 | Dede Korkut hikayelerinin oluşumunu açıklayabilme | 7 | İpek Yolunun Türk Dünyasına etkilerini anlatabilme | 8 | Sünni-Şiî kültür arasındaki bağları anlatabilme | 9 | Safevî-Özbek mücadelesinin Türk dünyasındaki önemini öğrenebilme | 10 | Türkistan’da Rus yayılmacılığını sebepleriyle açıklayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında ortaya çıkan önemli edebiyat hareketleri. Bu döneme ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Düzyazı, şiir ve tiyatro alanında ortaya çıkan önemli yapıtların incelenmesi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çağdaş Türk Edebiyatı Dersinin İçeriği | | | 2 | Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı ve Genel Özellikleri | | | 3 | 1923-1940 Yılları Arası Türk edebiyatı | | | 4 | Eski Sanatçılar, Yeni Sanatçılar | | | 5 | 1940-1960 Dönemi Şiirimizde Yeni Açılım Arayışları | | | 6 | 1960-1980 Şiirinde ideolojik Yönelimler | | | 7 | 1920-1930 Cumhuriyet Döneminin İlk Hikayeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | 1930-1945 Dönemi, Yeni Arayışlar | | | 10 | 1945-1960 Dönemi | | | 11 | 1960'tan Günümüze | | | 12 | 1923-1950 Dönemi Türk Romanı | | | 13 | 1950 Sonrası Türk Romanı | | | 14 | 1960 Sonrası Türk Romanı | | | 15 | Çağdaş Türk Romanı incelemeleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında ortaya çıkan önemli edebiyat hareketleri. Bu döneme ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Düzyazı, şiir ve tiyatro alanında ortaya çıkan önemli yapıtların incelenmesi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|