Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR306B | Özel Öğretim Yöntemleri-II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe Dersi Programını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değerlendirir. Etkinlikler yoluyla temel dil becerilerinin öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini kullanır. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler,ilköğretim 6.,7.ve 8.sınıf Türkçe derslerinin içeriğini ve hedeflerini açıklayabilirler. | 2 | Öğrenciler,Türkçe eğitimi için ne gibi materyaller kullanabileceğine karar verebilirler ve bu materyalleri kullanabilirler. | 3 | Öğrenciler,belli başlı öğrenme ve öğretme stratejilerini,yöntemlerini ve tekniklerini uygulayabilirler. | 4 | Öğrenciler,Türkçe eğitimi için yeni yöntem ve teknikler geliştirebilirler. | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe öğretiminin yöntem, teknik, kavram, ilke, ortam ve dayanakları, yönetmelikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan Türkçe dersi öğretim programlarının eleştirel bakış açısıyla incelenip değerlendirilmesi, etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin dilin kurallarına uygun olarak geliştirilmesi, dil bilgisi öğretim alanındaki bilgilerin beceriye dönüştürülmesi, Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri, metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi, metnin çeşitli yönlerden incelenmesi, kazanılan bilgi ve becerilerin daha kalıcı olmasının sağlanması için uygulama çalışmaları, ölçme- değerlendirmenin araç, tür ve yöntemleri, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Düzeye uygun metinlerle çağdaş bir öğretim ortamı hazırlama çalışmaları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel dil becerilerinin öğretimine giriş | | | 2 | Yazma öğretiminde kullanılan yöntemler | | | 3 | Konuşma öğretiminde kullanılan yöntemler | | | 4 | Okuma öğretiminde kullanılan yöntemler | | | 5 | Dinleme öğretiminde kullanılan yöntemler | | | 6 | Türkçe Dersi Programındaki kazanımların incelenmesi | | | 7 | Türkçe Dersi Programındaki etkinliklerin incelenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri | | | 10 | Türkçe öğretiminde kullanılacak metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi | | | 11 | Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin çeşitli yönlerden incelenmesi | | | 12 | Türkçe öğretiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme araç, tür ve yöntemleri | | | 13 | Öğrenci Sunumları | | | 14 | Öğrenci Sunumları | | | 15 | Öğrenci Sunumları | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyol, Hayati (2006). Türkçe öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık
Sağır, Mukim (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 4 | 5 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|