BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR306BÖzel Öğretim Yöntemleri-IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe Dersi Programını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değerlendirir. Etkinlikler yoluyla temel dil becerilerinin öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini kullanır. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler,ilköğretim 6.,7.ve 8.sınıf Türkçe derslerinin içeriğini ve hedeflerini açıklayabilirler.
2Öğrenciler,Türkçe eğitimi için ne gibi materyaller kullanabileceğine karar verebilirler ve bu materyalleri kullanabilirler.
3Öğrenciler,belli başlı öğrenme ve öğretme stratejilerini,yöntemlerini ve tekniklerini uygulayabilirler.
4Öğrenciler,Türkçe eğitimi için yeni yöntem ve teknikler geliştirebilirler.
5
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminin yöntem, teknik, kavram, ilke, ortam ve dayanakları, yönetmelikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan Türkçe dersi öğretim programlarının eleştirel bakış açısıyla incelenip değerlendirilmesi, etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin dilin kurallarına uygun olarak geliştirilmesi, dil bilgisi öğretim alanındaki bilgilerin beceriye dönüştürülmesi, Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri, metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi, metnin çeşitli yönlerden incelenmesi, kazanılan bilgi ve becerilerin daha kalıcı olmasının sağlanması için uygulama çalışmaları, ölçme- değerlendirmenin araç, tür ve yöntemleri, Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme. Düzeye uygun metinlerle çağdaş bir öğretim ortamı hazırlama çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel dil becerilerinin öğretimine giriş
2Yazma öğretiminde kullanılan yöntemler
3Konuşma öğretiminde kullanılan yöntemler
4Okuma öğretiminde kullanılan yöntemler
5Dinleme öğretiminde kullanılan yöntemler
6Türkçe Dersi Programındaki kazanımların incelenmesi
7Türkçe Dersi Programındaki etkinliklerin incelenmesi
8Ara Sınav
9Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin seçimi, metnin özellikleri
10Türkçe öğretiminde kullanılacak metinle ilgili soruların hazırlanması ve değerlendirilmesi
11Türkçe öğretiminde kullanılacak metinlerin çeşitli yönlerden incelenmesi
12Türkçe öğretiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme araç, tür ve yöntemleri
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
15Öğrenci Sunumları
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyol, Hayati (2006). Türkçe öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık Sağır, Mukim (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Proje Hazırlama177
Proje Sunma4520
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
Okuma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
ÖÇ9            
ÖÇ10            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek