Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR302B | Anlatma Teknikleri I: Konuşma Eğitimi | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere konuşma becerisinin kuramsal bilgisini kazandırarak onları konuşma eğitimini vermeye hazır hale getirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Konuşma becerisinin gelişimi ve bu becerinin gelişimini etkileyen unsurları kavrar. | 2 | Konuşma ve konuşmacı türlerini, Türkçe Dersi Öğretim Programlarında konuşma becerisinin yerini kavrar. | 3 | Öğrencilerin yaş ve gelişim özelliklerine göre konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik ve materyal hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Konuşma becerisinin diğer dil becerileriyle ilişkisi. Konuşmayı etkileyen unsurlar. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmaları. Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi. Konuşma ve konuşmacı türleri. Öğretmen adaylarının, ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları ve konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramı | | | 2 | Konuşma becerisinin gelişimi ve konuşma organları | | | 3 | Konuşmanın zihinsel unsurları | | | 4 | Konuşmanın fiziksel unsurları | | | 5 | Vurgu | | | 6 | Tonlama | | | 7 | Boğumlama, durak | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkçe Öğretim Programı’nda konuşma eğitimi | | | 10 | Konuşma yöntem ve teknikleri | | | 11 | Çağdaş konuşma eğitimi yaklaşımları | | | 12 | Konuşma kaygısı | | | 13 | Konuşma becerisinin gelişimini etkileyen unsurlar | | | 14 | Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme | | | 15 | Konuşma uygulamaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fahri Temizyürek vd. Konuşma Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara, 2007. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|