BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR311BSınıf YönetimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. KÜRŞAD KARA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları ve tanımları anlamaları,
2Öğrencilerin, sınıftaki iletişim ve etkileşim süreçlerini tahlil etmeleri,
3Öğrencilerin, sınıf içinde kurallar geliştirmeyi ve uygulamayı öğrenmeleri,
4Öğrencilerin, sınıf içerisinde deneyimleyecekleri çeşitli süreçleri anlayabilmeleri
5Öğrencilerin, kişisel stratejilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi.
2 Sınıf organizasyonu.
3 Sınıfta iletişim.
4Sınıf ortamı ve grup etkileşimi.
5 Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.
6 Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.
7 Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler.
8 Ara sınav.
9İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar.
10Sınıf içinde zaman yönetimi.
11Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi.
12Okul aile işbirliği oluşturma.
13Olumlu öğrenme ortamı oluşturma.
14Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı.
15Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı.
16Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya,Zeki(2006)Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehme. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehmet. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. A.O. ENGİN, A. ERGİNER, B. ÇETİN, B. DUMAN, B. YİĞİT, C.YANIKLAR, H.B.GUNDUZ, K.YILDIZ, M.D.KARSLI, M.İSKENDER, N. AKGÜN, S.TAŞ. S.NALÇACI, Y.KEPENEKÇİ., Eğitim Bilimine Giriş, (2010)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1545354554525
ÖÇ2534444544433
ÖÇ3532334233353
ÖÇ4434343434435
ÖÇ5534253434455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek