Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR311B | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ. DR. KÜRŞAD KARA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencilerin, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları ve tanımları anlamaları, | 2 | Öğrencilerin, sınıftaki iletişim ve etkileşim süreçlerini tahlil etmeleri, | 3 | Öğrencilerin, sınıf içinde kurallar geliştirmeyi ve uygulamayı öğrenmeleri, | 4 | Öğrencilerin, sınıf içerisinde deneyimleyecekleri çeşitli süreçleri anlayabilmeleri | 5 | Öğrencilerin, kişisel stratejilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi. | | | 2 | Sınıf organizasyonu. | | | 3 | Sınıfta iletişim. | | | 4 | Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. | | | 5 | Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | | | 6 | Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | | | 7 | Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar. | | | 10 | Sınıf içinde zaman yönetimi. | | | 11 | Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi. | | | 12 | Okul aile işbirliği oluşturma. | | | 13 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma. | | | 14 | Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı. | | | 15 | Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı. | | | 16 | Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya,Zeki(2006)Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehme. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A.
Şişman,Mehmet. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
A.O. ENGİN, A. ERGİNER, B. ÇETİN, B. DUMAN, B. YİĞİT, C.YANIKLAR, H.B.GUNDUZ, K.YILDIZ, M.D.KARSLI, M.İSKENDER, N. AKGÜN, S.TAŞ. S.NALÇACI, Y.KEPENEKÇİ., Eğitim Bilimine Giriş, (2010) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|