|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR309B | Özel Öğretim Yöntemleri-I | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini tanıtmak ve zaman içinde kendi öğretmenlik stillerini geliştirmelerine yardımcı olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler,ilköğretim 6.,7.ve 8. sınıf Türkçe derslerinin içeriğini ve hedeflerini açıklayabileceklerdir | 2 | Öğrenciler,Türkçe eğitimi için ne gibi materyaller kullanabileceğine karar verebilirler ve bu materyalleri kullanabileceklerdir | 3 | Öğrenciler,belli başlı öğrenme ve öğretme stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini uygulayabileceklerdir | 4 | Öğrenciler,Türkçe eğitimi için yeni yöntem ve teknikler geliştirebileceklerdir. | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dil öğreniş gereksinimleri (örn.:durumsal, nesnel, öznel ve dil), gereksinim çözümlemesi (ihtiyaç analizi), hedef yazımı, ders izlencesi tasarımı, ders planı hazırlaması; değişik ders evreleri (sunum, alıştırma ve üretme), ders planlama ve geliştirme yaklaşımları; farklı izlence türlerini ve öğrenen gereksinimlerini, öğrenen yaşını, ders hedeflerini dikkate alan uygun izlence tipi seçim kriterleri; ölçüt-temelli öğretme; yeterlilik betimlemeleri, İngilizce yeterlilik ölçütleri ve yönergeleri, Avrupa Ortak Başvuru Metni ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası; ve kimlik. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması | | | 2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | | | 3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu | | | 4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması | | | 5 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması | | | 6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) | | | 7 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları | | | 10 | Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları | | | 11 | Tepegöz saydamları sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar | | | 12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulmas | | | 13 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulmas | | | 14 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulmas | | | 15 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1] İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2005). Ankara: MEB Yayınları. [2] Açıkgöz (1998). Etkili öğrenme ve Öğretme. İzmir [3] Tan (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A yayıncılık [4] Saban (2001) Çoklu zeka teorisi ve eğitim. [5] Öztürk ve Dilek (2002). Hayat bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem A yayıncılık [6] Doğanay ve Karip (2006). Öğretimde planlama ve değerlendirme. PegemA Yayıncılık. [7] Erden (tarihsiz) Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara Alkım Yayınevi [[8] Özden (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: PegemA Yayıncılık. [9] Erginer (2004). Öğretimde planlama ve uygulama. Öğreti. PegemA Yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 | Proje Sunma | 4 | 5 | 20 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|