BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR305BYabancılara Türkçe ÖğretimiZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik kuram ve uygulamalara dönük çalışmaları kavrayarak Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yetkinlik kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, Türkçenin ana dil olarak ve yabancı dil olarak öğretimi arasındaki farklılıkları belirleyebileceklerdir.
2Öğrenciler, dil öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.
3Öğrenciler, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları belirleyebilecek, bunlarla ilgili programlar geliştirebilecek ve uygulayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni ve dil düzeyleri. Yabancı dil öğretiminin yöntem ve teknikleri. Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten kurumlar ve Türkçenin dünya genelindeki durumu. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde edebi eser kullanımı. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik materyal geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması
2Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni ve dil düzeyleri
3Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni ve dil düzeyleri
4Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişi ve bugünkü durumu
5Yabancı dil olarak Türkçe öğreten kurumlar ve mevcut durum.
6Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı
7Yabancılara Türkçe Öğretiminde ders kitabı, çalışma kitaplar ve yardımcı sözlüklerin kullanımı ve özellikleri
8Ara sınavı haftası
9Yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler
10Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir?
11Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal tasarlama
12Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
13Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
14Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
15Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler.
16Final haftası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yay. Mehmet Hengirmen-Nurettin Koç, Türkçe Öğreniyoruz, 1,2,3,,4,5,6, Engin Yay. Ank.1998 Akyüz, K. (1976).Yabancılar İçin Türkçe Dersleri. Konuşma- Okuma. Ankara: A.Ü. Yayınları. Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2003) Türkçe Öğreniyoruz. Ankara: TİKA Yayınları Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2003) Türkçe Öğreniyoruz. Ankara: TİKA Yayınları Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2003) Türkçe Öğreniyoruz. Ankara: TİKA Yayınları Özbay, M. ve Temizyürek, F. (2003) Türkçe Öğreniyoruz. Ankara: TİKA Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma818
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1211122211151
ÖÇ2121122322351
ÖÇ3122122332351
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek