BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR303BAnlama Teknikleri II: Dinleme EğitimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dinleme/izleme becerisinin Türkçe öğretimi açısından önemini kavratmak, öğrencilerin dinleme yöntem ve tekniklerine hâkim olmalarını sağlayarak öğretme faaliyetlerinde bunları etkin bir şekilde kullanabilme becerisini kazandırmak. Dinleme/izleme hedef kazanımlarına hâkim olarak söz konusu hedef kazanımların edindirilmesinde yetkinlik kazanmak. Dinleme/izleme süreçlerinden hareketle alıcı söz varlığının geliştirilmesine yönelik yöntem ve tekniklere hâkim olarak aktif bir şekilde kullanabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Dinleme kavramını, dinlemeyi oluşturan unsurları ve dinleme becerisinin gelişimini kavrar.
2Dinleme türlerini ve dinleme becerisini geliştirici stratejileri kavrar.
3Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler ve uygulamalar hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde dinleme becerisinin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olma. Türkçe Öğretim Programı'ndaki dinleme kazanımlarının taşıdığı amaç ve işlevler. Dinleme yöntemleri hakkında teorik ve pratik uygulamalar. Dinleme metinlerinin taşıması gereken nitelikler. Dinleme becerisinin söz varlığı gelişimine etkisi. Türkçe ders kitaplarındaki dinleme/izleme metinleri ve metinlerin nitelikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinleme nedir?İşitme ve dinleme.
2Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri
3Ana dili ve dinleme iliskisi
4Dinleme ortamlari
5Dinleme becerisinin diğer dil becerileriyle ilişkisi
6Dinleme Turleri
7Etkili Dinleme
8Ara Sınav
9Aktif Dinleme
10Pasif dinleme
11Elestirel Dinleme
12Dinleme Stratejileri
13Dinleme becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar
14Aile ve yakın çevrenin dinleme becerisi açısından önemi
15Dinleme ve etkili iletisim
16Final sinavi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akif INAN, Ögretim Teknolojisi - Iletisim, Ani Yayincilik, Ankara 1998. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 * Mehrali Calp, Özel Ögretim Alani Olarak Türkçe Ögretimi, Egitim Kitabevi Yayinlari, 2007 * Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Egitimi, Akçag Yay., Ankara 2005 * Murat Özbay, Türkçe Özel Ögretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel Yay., 2004. * Özcan Demirel, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, MEB Yay., Istanbul 1999 * Reha Oguz TÜRKKAN, Kolay ve Iyi Ögrenme Teknikleri, Alfa Yay., Istanbul 1997. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Soru-Yanıt177
Bireysel Çalışma4520
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1141111421311
ÖÇ2151111441312
ÖÇ3151111552413
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek