BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR212BÖğretim Teknolojileri ve Mat. Tas.Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim teknolojileri ile ilgili kavramları bilme, öğrencilerin bireysel farklılıkları ve ihtiyaçlarına göre materyal seçebilme, 2 ya da 3 boyutlu materyaller tasarlayabilme, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini değerlendirebilme ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması
2ÖğretimTeknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerinin ve öneminin anlaşılması
3Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması
4Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlaşılması,bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması.
5Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlaşılması.
6Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerinin anlaşılması.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim Teknolojilerinin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi
2Eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi
3Karatahta, beyaz tahta, manyetik tahta, kumaş kaplı tahta, döner levha, kum tahtası ve bülten panosunun tanımları ve kullanımları.
4Karatahta, beyaz tahta, manyetik tahta, kumaş kaplı tahta, döner levha, kum tahtası ve bülten panosunun kullanılması/tasarlanması/planlanması.
5Yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin, karton faaliyetlerinin ve gezilerin tanımları ve materyallerin kullanımları.
6Yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin karton faaliyetlerinin ve gezilerin kullanılması/tasarlanması/planlanması.
7Yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin karton faaliyetlerinin ve gezilerin kullanılması/tasarlanması/planlanması.
8Elektronik tahta, telefon, radyo, ses kaseti ve CD, teyp ve müzik seti, fotoğraf makinesi (dijital ve klasik), pikap ve plak, VCD ve DVD lerin tanımları ve kullanımları.
9Ara sınav
10 Elektronik tahta, telefon, radyo, ses kaseti ve CD, teyp ve müzik seti, fotoğraf makinesi (dijital ve klasik), pikap ve plak, VCD ve DVD lerin tanımları ve kullanımları.
11 Slayt projektörleri ve slayt, tepegöz ve asetatlar, opak projektör, data projeksiyon, film şeritleri ve projektörü, LCD panelin kullanılması/ tasarlanması/ planlanması.
12Bilgisayar, internet ve televizyonun eğitim ortamlarında kullanılması, bu kullanımlara uygun materyal tasarlanması/geliştirilmesi
13Hazırlanan materyallere yönelik değerlendirilme.
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baytekin, Ç., 2011. Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme. (3 bs.). Anı Yayıncılık Ankara. * Demirel, Ö., Altun, E., 2009, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. PEGEM yayıncılık, Ankara. * İşman, A., (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları * Perkmen, S., Tezci, E., 2011, Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Materyal Geliştirme ve Çoklu Ortam Tasarımı, Pegema Yayıncılık, Ankara. * Sever, R., 2010. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik177
Proje Hazırlama4520
Proje Sunma4520
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek