|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR212B | Öğretim Teknolojileri ve Mat. Tas. | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretim teknolojileri ile ilgili kavramları bilme, öğrencilerin bireysel farklılıkları ve ihtiyaçlarına göre materyal seçebilme, 2 ya da 3 boyutlu materyaller tasarlayabilme, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini değerlendirebilme ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması | 2 | ÖğretimTeknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerinin ve öneminin anlaşılması | 3 | Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması | 4 | Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlaşılması,bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması. | 5 | Öğretim amaçlı kullanılan medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarının anlaşılması. | 6 | Öğretim materyallerinin değerlendirme kriterlerinin anlaşılması. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim Teknolojilerinin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi | | | 2 | Eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi | | | 3 | Karatahta, beyaz tahta, manyetik tahta, kumaş kaplı tahta, döner levha, kum tahtası ve bülten panosunun tanımları ve kullanımları. | | | 4 | Karatahta, beyaz tahta, manyetik tahta, kumaş kaplı tahta, döner levha, kum tahtası ve bülten panosunun kullanılması/tasarlanması/planlanması. | | | 5 | Yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin, karton faaliyetlerinin ve gezilerin tanımları ve materyallerin kullanımları. | | | 6 | Yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin karton faaliyetlerinin ve gezilerin kullanılması/tasarlanması/planlanması. | | | 7 | Yazılı materyallerin, grafiklerin, model ve numunelerin, büyük ve küçük boy resimlerin, poster ve afişlerin, gazete kupürlerinin karton faaliyetlerinin ve gezilerin kullanılması/tasarlanması/planlanması. | | | 8 | Elektronik tahta, telefon, radyo, ses kaseti ve CD, teyp ve müzik seti, fotoğraf makinesi (dijital ve klasik), pikap ve plak, VCD ve DVD lerin tanımları ve kullanımları. | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Elektronik tahta, telefon, radyo, ses kaseti ve CD, teyp ve müzik seti, fotoğraf makinesi (dijital ve klasik), pikap ve plak, VCD ve DVD lerin tanımları ve kullanımları. | | | 11 | Slayt projektörleri ve slayt, tepegöz ve asetatlar, opak projektör, data projeksiyon, film şeritleri ve projektörü, LCD panelin kullanılması/ tasarlanması/ planlanması. | | | 12 | Bilgisayar, internet ve televizyonun eğitim ortamlarında kullanılması, bu kullanımlara uygun materyal tasarlanması/geliştirilmesi | | | 13 | Hazırlanan materyallere yönelik değerlendirilme. | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baytekin, Ç., 2011. Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme. (3 bs.). Anı Yayıncılık Ankara. * Demirel, Ö., Altun, E., 2009, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. PEGEM yayıncılık, Ankara. * İşman, A., (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları * Perkmen, S., Tezci, E., 2011, Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Materyal Geliştirme ve Çoklu Ortam Tasarımı, Pegema Yayıncılık, Ankara. * Sever, R., 2010. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 1 | 7 | 7 | Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 | Proje Sunma | 4 | 5 | 20 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|