Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR209B | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metod ve stratejileri bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretimin planlamasını öğrenci özelliklerini dikkate alarak yapabileceklerdir. | 2 | Öğrencilerin öğrenmelerini üst düzeye çıkaracak farklı yöntem ve teknikleri uygulayabileceklerdir. | 3 | Öğrencilerin öğrenmelerini engelleyecek sorunları tespit ederek, yeni yaklaşımlarla sorunları çözebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim programını planlama ve geliştirme, program değerlendirme, yeni Türk eğitim programı, öğrenme stratejileri, metodları ve teknikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | | | 3 | Eğitim programının temel öğeleri | | | 4 | Eğitim programının temel öğeleri | | | 5 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | | | 6 | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri | | | 9 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | | | 10 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | | | 11 | Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | | | 12 | Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | | | 13 | Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları | | | 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 15 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003). Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 4 | 5 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|