BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR207BYeni Türk Edebiyatı IZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yeni Türk Edebiyatı, edebî eser, edebî dönemler ve edebiyat tarihi kavramlarını öğrencilere kavratmak, metinler üzerinden dönemleri, edebiyatçıları, eserlerini ve edebî türleri tanıtmak, metin çözümleme yöntem ve tekniklerini öğreterek öğrencilerde dil bilinci ve estetik bir zevk oluşmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
..
Öğrenme Çıktıları
1Yeni Türk Edebiyatı I dönemi içerisindeki temel kavramları tanımlar.
2Tanzimatla birlikte edebiyatımıza giren yeni edebî türleri açıklar.
3Dönemin sanatçılarını, eserlerini ve edebî anlayışlarını somut metinler üzerinde değerlendirir.
4Bir metnin edebîlik kriterlerini açıklar.
5Edebî metinleri çözümler.
6Edebî metinleri yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
...
Dersin İçeriği
Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar; Tanzimat dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar, dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatında belli başlı kişilikler ve döneme yön veren toplumsal olaylar, dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar, modern Türk edebiyatında dönemler.
2Tanzimat döneminin genel panoraması.
3İlk dönem Osmanlı romanları.
4Tanzimat şiiri ve diğer edebî türler.
5Tanzimat şiiri ve diğer edebî türler.
6Tanzimat dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar.
7 Tanzimat dönemi içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi.
8 Ara sınav
9Servet-i Fünun dönemi, Servet-i Fünun şiiri.
10Servet-i Fünun romanı.
11 Servet-i Fünun dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar.
12 Fecr-i Âti dönemi.
13 Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar.
14Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemleri içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi
15 Genel tekrar.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyüz, Kenan. (1983). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. İstanbul: İnkilap ve Anka Yayınları Kaplan, Mehmet. (1979). Hikâye Tahlilleri / Şiir Tahlilleri. İstanbul. Aktaş, Şerif. (1996), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri Antolojisi I-II. Ankara: Akçağ Yayınları. Tanpınar, A. Hamdi (1997). 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Çağlayan Yayınevi Okay, Orhan (2008). Batı Medeniyeti Karşısında Ahmet Mithat Efendi. İstanbul: Dergâh Yayınları Okay, Orhan. (2005). Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları. Berna Moran, (2009), Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I, II, III, İstanbul: İletişim Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma248
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3       2    
ÖÇ4            
ÖÇ5   3        
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek