Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR207B | Yeni Türk Edebiyatı I | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yeni Türk Edebiyatı, edebî eser, edebî dönemler ve edebiyat tarihi kavramlarını öğrencilere kavratmak, metinler üzerinden dönemleri, edebiyatçıları, eserlerini ve edebî türleri tanıtmak, metin çözümleme yöntem ve tekniklerini öğreterek öğrencilerde dil bilinci ve estetik bir zevk oluşmasını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
.. |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni Türk Edebiyatı I dönemi içerisindeki temel kavramları tanımlar. | 2 | Tanzimatla birlikte edebiyatımıza giren yeni edebî türleri açıklar. | 3 | Dönemin sanatçılarını, eserlerini ve edebî anlayışlarını somut metinler üzerinde değerlendirir. | 4 | Bir metnin edebîlik kriterlerini açıklar. | 5 | Edebî metinleri çözümler. | 6 | Edebî metinleri yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
... |
Dersin İçeriği |
Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar; Tanzimat dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar, dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatında belli başlı kişilikler ve döneme yön veren toplumsal olaylar, dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar, modern Türk edebiyatında dönemler. | | | 2 | Tanzimat döneminin genel panoraması. | | | 3 | İlk dönem Osmanlı romanları. | | | 4 | Tanzimat şiiri ve diğer edebî türler. | | | 5 | Tanzimat şiiri ve diğer edebî türler. | | | 6 | Tanzimat dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar. | | | 7 | Tanzimat dönemi içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi.
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Servet-i Fünun dönemi, Servet-i Fünun şiiri. | | | 10 | Servet-i Fünun romanı. | | | 11 | Servet-i Fünun dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar. | | | 12 | Fecr-i Âti dönemi. | | | 13 | Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar. | | | 14 | Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemleri içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyüz, Kenan. (1983). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. İstanbul: İnkilap ve Anka Yayınları
Kaplan, Mehmet. (1979). Hikâye Tahlilleri / Şiir Tahlilleri. İstanbul.
Aktaş, Şerif. (1996), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri Antolojisi I-II. Ankara: Akçağ Yayınları.
Tanpınar, A. Hamdi (1997). 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Çağlayan Yayınevi
Okay, Orhan (2008). Batı Medeniyeti Karşısında Ahmet Mithat Efendi. İstanbul: Dergâh Yayınları
Okay, Orhan. (2005). Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları.
Berna Moran, (2009), Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I, II, III, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 2 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|