BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR108BSözlü Anlatım IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Duygu,dusunce ve hayalleri bir plan dahilinde sozlu olarak ifade edebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. KÜRŞAD KARA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, metin okuma tekniklerini (sesli okuma, sessiz okuma, güdümlü okuma, eleştirel okuma vd.) uygulayabileceklerdir.
2Öğrenciler, konuşma becerilerini geliştirebileceklerdir.
3Öğrenciler, çeşitli konuşma türleri (topluluk karşısında konuşma: bir olayı, anıyı anlatma; bir duyuruyu iletme; öykü, oyun, film anlatma; ders anlatma, konferans verme, söylev/nutuk, v.b.; tartışmalı toplantılarda yapılan konuşmalar: tartışma, münazara, açıkoturum, panel, forum, sempozyum, kurultay(kongre), seminer, çalıştay vb) oluşturabileceklerdir.
4Öğrenciler, sözlü anlatım yöntem ve tekniklerini uygulayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Konusma becerisinin temel ozellikleri, iyi bir konusmacinin temel ozellikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Sozlu iletisimin temel ozellikleri
2 Iyi bir konusmanin temel ozellikleri
3 Hazirlikli konusmalar
43 Hazirlikli konusmalar
5Karsilikli konusmalar
6Kendini tanitma ve sorulari yanitlama
7 Soylesi
8 Konuşma türleri: yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme
9 Konuşma türleri: Biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. )
10Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları,
11Sesli okuma, sessiz okuma
12Metin okuma teknikleri
13 Gudumlu okuma,elestirel okuma
14Aciklayici ve tartismaci anlatim bicimleri
15Betimleyici ve oykuleyici anlatim bicimleri
16 Final sinavi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Serif Aktas, Osman Gunduz, Yazili ve Sozlu Anlatim
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma000
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1332254553444
ÖÇ2543544444454
ÖÇ3454454545434
ÖÇ4434543454345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek